Firma Mitiska REIM uzyskała w mBanku refinansowanie w wysokości 40 mln euro na portfel czterech parków handlowych zlokalizowanych w Polsce. Środki mają zostać wykorzystane na spłatę istniejącego zadłużenia i finansowanie kolejnych projektów rozwojowych w Polsce.
Chodzi o cztery obiekty o łącznej powierzchni najmu brutto (GLA) wynoszącą prawie 34 000 mkw., które zlokalizowane są w miastach Września, Turek, Lubliniec i Wodzisław Śląski. Projekty zostały zrealizowane przez Karuzelę Holding, czyli polskiego partnera Mitiska REIM. Wszystkie obiekty posiadają operatora spożywczego i są w 100% wynajęte. Parki handlowe uzyskał ocenę „Very Good” w skali BREEAM.
– Sukces tego refinansowania wynika z jakości aktywów i niesłabnącej atrakcyjności sektora parków handlowych. Cztery parki handlowe w tym portfelu to stabilne i przynoszące dochody aktywa, z silnym i zdywersyfikowanym miksem najemców, w lokalizacjach, które stały się ulubionymi miejscami handlowymi dla zaspokajania codziennych potrzeb przez mieszkańców. Sektor parków handlowych dowiódł swojej odporności w wielu różnych cyklach gospodarczych i staje się coraz bardziej atrakcyjny dla partnerów finansowych, inwestorów, sprzedawców detalicznych i kupujących – skomentował Grzegorz Pękalski, Członek Zarządu Karuzela Holding.
Rosnące portfolio
W ciągu ostatnich pięciu lat Mitiska REIM i Karuzela Holding zbudowały w Polsce portfel 11 parków handlowych zlokalizowanych w branży spożywczej o powierzchni najmu brutto wynoszącej 128 000 mkw.. W ciągu najbliższych dwóch lat planowane jest otwarcie kolejnych parków handlowych, zwiększając całkowity portfel do 160 000 mkw. GLA nowoczesnej powierzchni handlowej.
– Cieszymy się, że możemy rozszerzyć nasze strategiczne partnerstwo z mBankiem jako naszym partnerem finansowym w Polsce i jesteśmy bardzo wdzięczni za wsparcie w całym procesie. Efektem jest transakcja, która jest korzystna dla obu stron. To refinansowanie jest kolejnym kamieniem milowym dla Mitiska REIM i Karuzela Holding w procesie rozwoju aktywów, poprzez realizację strategii value-add oraz osiągnięcia statusu core – dodała Sylvie Geuten-Carpentier, Partner Zarządzający w Mitiska REIM.