W I kwartale 2024 r. Grupa Inditex otworzyła sklepy na 28 rynkach, uruchomiono pierwsze sklepy w Uzbekistanie, a w kwietniu na nowo otwarto 19 sklepów siedmiu marek w Ukrainie. Wznowiono tam również działalność internetową.
Na koniec okresu Inditex miał na swoim koncie 5 698 sklepów, działając na 214 rynkach.
Nowe sklepy
W pierwszym kwartale 2024 r. zysk netto firmy wzrósł o 10,8 proc., osiągając 1,3 mld euro przychodu. Zysk brutto wzrósł o 7,3 proc. do 4,9 mld euro. Marża brutto osiągnęła poziom 60,6 proc. (+13 p.p w stosunku do I kwartału 2023 roku).
Kluczowymi priorytetami Inditex-u pozostają doskonalenie propozycji modowych, poprawa jakości obsługi klienta i większe skupienie się na zrównoważonym rozwoju.
Inditex skoncentruje się również na rozbudowie sprzedaży internetowej.
Zara uruchomiła nowe lokalizacje w Atenach. Dodatkowo niektóre z najbardziej charakterystycznych sklepów (w Paryżu i Chicago) zostały wyremontowane. Poszczególne marki wprowadziły swoje produkty na ważne lokalizacje, Massimo Dutti do Cannes, Oysho do Londynu a pop-up store Zara Home do Paryża.
Ekspansja logistyczna
Inditex realizuje plan ekspansji logistycznej na lata 2024 i 2025. Na dwuletni program inwestycyjny skupiający się na rozwoju działalności i zwiększeniu zdolności logistycznych firma przeznaczy 900 mln euro rocznie. Inwestycje te mają przestrzegać standardów zrównoważonego rozwoju i wykorzystywać najnowocześniejsze technologie.
Massimo Dutti wchodzi na platformę w Chinach
Massimo Dutti pojawił się na platformie JD.com w Chinach. Dostępna jest tam odzież męska, damska i akcesoria.
Inditex kontynuuje wprowadzanie nowego systemu zabezpieczeń w sklepach, co ma przyczynić się do znacznej poprawy doświadczenia klienta, ułatwiając interakcję z produktami i usprawniając proces zakupowy. Nowy system zacznie w pełni działać w sklepach Zary w 2024 r. Będzie on sukcesywnie wdrażany we wszystkich markach, w kolejnych latach będąc podstawą do dalszego pogłębiania cyfryzacji sklepów i ich integracji z platformami internetowymi.