Polska spółka VRG wypracował w maju 2024 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 121,6 mln zł. To spadek o 2,1 proc. w porównaniu do przychodów wypracowanych rok wcześniej. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły 506,5 mln zł, co oznacza wzrost o 1,3 proc.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w maju 56,9 mln zł, o 4,7 proc. mniej rok do roku. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła 230,7 mln zł, czyli spadła o 4,9 proc.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w maju 64,7 mln zł i były wyższe o 0,4 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku 2023 r. Narastająco przychody w segmencie wyniosły 275,8 mln zł, co oznacza wzrost o 7,2 proc.
Sprzedaż online idzie w górę
Sprzedaż online ukształtowała się w maju na poziomie 12,2 mln zł, co oznacza wzrost o 15,3 proc. rok do roku. Narastająco od początku roku sprzedaż internetowa wyniosła 68,4 mln zł. To wzrost aż o 21 proc.
VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła w maju 57,7 proc. i była wyższa o 1,1 pp. rok do roku. Narastająco, marża wyniosła 55,3 proc. i była wyższa o 1,6 pp..
Jak podano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec maja 2024 roku wyniosła 51,2 tys. mkw., czyli spadła o 1,7 proc. rdr.
VRG szykuje nowy format sklepów
– Współpraca naszych marek z franczyzobiorcami jest dla nas bardzo istotna, dlatego w trzecim kwartale 2024 roku planujemy uruchomić pilotażowy projekt z myślą o obecnych i przyszłych franczyzobiorcach. Zaoferujemy im nowy, multibrandowy koncept składający się z oferty naszych trzech marek modowych: Vistula, Bytom i Wólczanka. Chcemy w ten sposób zachęcić franczyzobiorców do otwierania salonów w mniejszych miejscowościach – zapowiedział Mateusz Kolański, prezes zarządu VRG.
Istotnym elementem wzrostu Grupy są także działania nakierowane na wzmocnienie sprzedaży online i offline w ramach rozwoju omnichannel. VRG będzie nadal pracować nad poprawą doświadczeń zakupowych w sprzedaży internetowej. W kolejnych miesiącach 2024 roku Spółka będzie wdrażać usprawnienia w aplikacjach sprzedażowych marek Vistula, Wólczanka i Bytom, aby skrócić ścieżkę zakupową i podjąć kolejne kroki w personalizacji i lojalizacji klienta.