InPost korzysta z AI praktycznie w każdym obszarze, w którym działa. To zakres od codziennych narzędzi biurowych, które są wyposażone w funkcje AI, przez obszary marketingu, działy obsługi klienta czy rozwoju produktu.
Te modele i rozwiązania pozwalają automatyzować wiele kontaktów z klientami, analizować komentarze, które klienci pozostawiają – dzięki temu można szybciej reagować na niedogodności i uwagi użytkowników. To wszystko są elementy, które usprawniają pracę w InPost. Dzięki temu działania są skupione na ważniejszych zadaniach – a tam, gdzie można pewne czynności automatyzować – działają technologie, które w tym pomagają.
Machine learning i AI
– InPost od wielu lat korzysta z dobrodziejstwa modeli tzw. machine learning, ale także rozwoju sztucznej inteligencji. W zeszłym roku dostarczyliśmy prawie miliard paczek – powiedział serwisowi eNewsroom.pl Szymon Wałach, wiceprezes zarządu InPost. – Często te zamówienia są realizowane o godzinie 21 i 22 wieczorem z gwarancją dostawy następnego dnia. Aby zagwarantować takie unikalne doświadczenie konsumentowi – absolutnie musimy planować i przewidywać wszystko, co może się wydarzyć. Od pogody, od właściwego zamówienia liczby ciężarówek, zaplanowania zmian na różnych etapach procesu. A więc element użycia zaawansowanych technologii jest immamentną częścią naszej codziennej pracy. To pozwala nam być dobrze przygotowanym na każdy pik, na każde zwiększenie się liczby paczek – ale także na różne zaskakujące kwestie, jak ekstremalna pogoda. Dzięki temu możemy wypełniać naszą obietnicę składaną konsumentom – wskazuje Szymon Wałach.