Po udanej próbie w Chinach Zara zamierza wprowadzić transmisje zakupowe na żywo także w Wielkiej Brytanii.
Jak podaje Reuters, do października tego roku inicjatywa zostanie wdrożona także w Europie i Stanach Zjednoczonych.
Sprzedaż poprzez transmisje na żywo odpowiedzią na spowolnienie wzrostu sprzedaży
Według zarządu firmy Inditex, inwestowanie w nowe sposoby angażowania klientów w odpowiedzi na spodziewane spowolnienie wzrostu sprzedaży, jest kluczowe.
– Zdecydowaliśmy się rozszerzyć tę ofertę także na kraje zachodnie, gdzie transmisje na żywo nie są jeszcze zbyt popularne, z punktu widzenia czystej rozrywki jest to na pewno moment przełomowy – mówi rzecznik Zary.
Zakupy w portalach społecznościowych
Od listopada Zara transmituje pięciogodzinne programy zakupowe na żywo w chińskiej siostrzanej witrynie TikToka o nazwie Douyin, co już pozytywnie wpłynęło na sprzedaż w tym regionie.
W transmisjach modowej marki pojawiają się fragmenty z wybiegów oraz chińskie modelki prezentujące stroje, buty czy biżuterię.
Jako jedna z pierwszych marek, Zara pojawiła się na platformie TikTok Shop w Wielkiej Brytanii w listopadzie zeszłego roku, umożliwiając zakup odzieży bezpośrednio za pośrednictwem sieci społecznościowej.