Elektryczne rowery cargo to odpowiedź na wyzwania związane z dostawami w zatłoczonych miastach. Korzyści płynące z tego ekologicznego środka transportu przy tak rozbudowanej działalności operacyjnej, są bezdyskusyjne.
DPD Polska posiada obecnie flotę rowerów cargo, która liczy blisko 100 pojazdów. Firma od czterech lat konsekwentnie rozwija ten sposób dostaw przesyłek, który funkcjonuje obecnie już w 25 miastach.
Efektywne rozwiązanie
Dzięki elektrycznym rowerom kurierzy mogą sprawnie manewrować po wąskich uliczkach i strefach zamkniętych dla ruchu samochodowego. To rozwiązanie jest szczególnie efektywne w gęsto zaludnionych obszarach, gdzie tradycyjne pojazdy mają ograniczone możliwości poruszania się.
– Nie ustajemy w dążeniu do realizacji celu NET-ZERO 2040, czego dowodem jest właśnie wdrożenie dostaw rowerowych w kolejnych polskich miastach. Flota jedno-, a właściwie trójśladów, bo rowery cargo są trzykołowe, świetnie wpisuje się w miejską przestrzeń, ograniczając emisję hałasu czy spalin. Ponadto nad tradycyjnymi autami rowery mają tę przewagę, że mogą poruszać się po strefach wydzielonych, zamkniętych czy obszarach trudno dostępnych dla samochodów, a to ma wpływ na efektywność działań kurierów – przyznaje Maksymilian Pawłowski, kierownik ds. Komunikacji Korporacyjnej w DPD Polska.
Ekologicznie i skutecznie
Wprowadzenie elektrycznych rowerów cargo to nie tylko odpowiedź na potrzeby lokalnych społeczności, ale także istotny krok w kierunku zrównoważonego rozwoju. Rowery te są częścią strategii niskoemisyjnej logistyki miejskiej, co przyczynia się do ochrony środowiska poprzez zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza. Dodatkowo, są one znacznie cichsze niż tradycyjne pojazdy spalinowe, co pozytywnie wpływa na ogólny poziom hałasu w miastach.
Obecnie doręczenia rowerowe przesyłek prowadzone są przez DPD flotą blisko 100 rowerów w 25 miastach.