Wojas, producent obuwia skórzanego i właściciel sieci sklepów, osiągnął w pierwszym kwartale 2024 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży w wysokości 72,1 mln zł. To spade o 4,9 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych w pierwszym kwartale 2023 roku. Firma w tym okresie nie dokonywał otwarć i zamknięć salonów. Na koniec marca sieć Wojas liczyła 143 salony.
Jak podano w komunikacie spółki – w pierwszym kwartale 2024 roku przychodu ze sprzedaży sieci detalicznej Wojasa wyniosły 58,6 mln zł, co oznacza wzrost o 11,6 proc. rok do roku.
Spółka podała, ze w pierwszym kwartale. nie było zmian w liczbie salonów. Detaliczna własna sieć sprzedaży spółki na koniec marca liczyła 143 salonów.
Zmiana dynamiki sprzedaży
Po kwietniu 2024 r., proporcje i dynamika sprzedaży spółki Wojas zmieniły się znacznie. W okresie styczeń – kwiecień 2024 wielkość przychodów ze sprzedaży wyniosła 114 2 mln zł i była wyższa o 10 proc. w stosunku do przychodów osiągniętych rok temu. Przychody ze sprzedaży detalicznej wyniosły 81,6 mln zł i były wyższe o 6,6 proc. od przychodów osiągniętych rok temu. Przychody ze sprzedaży hurtowej (obejmujący tutaj również segment półproduktów, usług produkcyjnych i materiałów) wyniosły 32,5 mln. zł i były wyższe o 19,7 proc. od przychodów osiągniętych rok temu.
Wojas S.A. to jeden z największych producentów obuwia skórzanego w Polsce, z wielopokoleniową, szewską tradycją. Od ponad 30 lat produkuje i sprzedaje obuwie męskie, damskie, młodzieżowe oraz specjalistyczne z zachowaniem tradycyjnych, rzemieślniczych technik produkcji. Oferta obejmuje również galanterię skórzaną oraz akcesoria i środki do pielęgnacji obuwia. Od lat marka kojarzona jest z trwałością, wysoką jakością i modnym designem.