Spółka Komputronik, według szacunkowych danych, zamknęła 31 marca drugie półrocze roku obrachunkowego przychodem ze sprzedaży w wysokości 843 398 tys. zł i zyskiem operacyjnym na poziomie 9 923 tys. zł. W czwartym kwartale przychody wyniosły 397 740 tys. zł, a zysk operacyjny sięgnął 2,2 mln zł.
Na naszą sytuację w ubiegłym roku finansowym negatywny wpływ miały słabsze wyniki w pierwszym półroczu spowodowane kryzysem, który dotknął całą branżę. Od wiosny 2023 wszyscy zmagaliśmy się ze spadkami sprzedaży wynikającymi z nadwyżek dostaw od producentów sprzętu, okresowym nasyceniem rynku oraz silnym strumieniem importu równoległego elektroniki przez niezależne podmioty z krajów, gdzie kryzys krajowej sprzedaży elektroniki jest znacznie dotkliwszy, m.in. Niemcy, Czechy, Austria. Na te negatywne zjawiska zareagowaliśmy już w połowie ubiegłego roku kalendarzowego m. in. obniżając niektóre rodzaje kosztów i wprowadzając działania poprawiające rentowność sprzedaży wielu linii produktowych. Dzięki temu poprawiliśmy wyniki w trzecim i czwartym kwartale i – ostatecznie – osiągamy w obecnej sytuacji rynkowej przyzwoite wyniki – ocenia Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Grupy Komputronik.
Strategia omnichannel przynosi efekty
Kluczowymi kategoriami produktowymi, które przyczyniły się do wygenerowania zysku były laptopy, smartfony, komputery PC oraz rozwiązania smart. Komputronik był też jednym z wiodących realizatorów rządowego programu “Laptop dla nauczyciela”. Istotny wpływ na wyniki miała poprawa efektywności działań w całym procesie sprzedaży omnichannel oraz prowadzenie skutecznych działań marketingowych, które przełożyły się na zwiększenie ruchu w sklepach stacjonarnych i internetowym. Firma w mijających miesiącach skupiła się na dotarciu ze swoją ofertą do młodszej grupy odbiorców, dla której branża technologiczna jest niezwykle istotna. Komputronik realizuje swoją politykę komunikacyjną podkreślając obecność w ofercie najnowszych i najpopularniejszych produktów technologicznych wspartych atrakcyjnymi produktami finansowymi takimi, jak raty 0% lub modele subskrypcyjne oraz umożliwiając zakupy w korzystnych promocjach, dzięki którym klienci podczas zakupów zyskują dodatkowe korzyści.
Dostrzegamy zmieniające się zachowania klientów z pokolenia Z, a także potrzeby najmłodszych Alf, które zwracają większą uwagę na efektywne kosztowo modele subskrypcyjne i usługi serwisowe, rozwiązania smart umożliwiające oszczędności przy równoczesnej dbałości o planetę oraz sprzęty wykorzystujące sztuczną inteligencję. Prognozujemy, iż najbliższe kwartały będą silnie nastawione na wymianę urządzeń w związku ze zmieniającą się technologią. Komputronik jest gotowy zarówno z ofertą produktową, jak i usługową by sprostać tym oczekiwaniom, a sprawdzony i przyjazny model omnichannel zapewni wygodę zakupów nawet najbardziej wymagającym z klientów – dodaje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Grupy Komputronik.
Komputronik realizuje ostanowienia układowe
Na wynik finansowy netto Komputronik SA wpływ cały czas ma tzw. efekt odwracania dyskonta wierzytelności, czyli wykazywany jedynie bilansowo koszt finansowy, który w całym roku obrachunkowym obniżył wynik o niemal 6,5 mln zł. Spółka płynnie i terminowo realizuje wszystkie postanowienia układu
Ostateczny raport z wynikami finansowymi za poprzedni rok obrachunkowy Spółka opublikuje 28 czerwca 2024.