Grupa Monnari Trade, która prowadzi sieć sklepów odzieżowych Monnari i Femestage, uzyskała w pierwszym kwartale 2024 roku wzrost przychodów o 9,6 proc. Wyniosły one ponad 73,9 mln zł wobec 67,5 mln zł rok wcześniej.
W ramach realizowanej strategii na ten rok, Monnari ma za cel rozbudowanie nowych kanałów dystrybucji, w tym budowy sieci franczyzowej, poszerzenia dostępności towarów marek w kanale e-commerce oraz prowadzi rozmowy z polskimi i zagranicznymi podmiotami, aby poszerzyć portfolio marek, pod którymi działa.
W maju spółka Monnari podpisała list intencyjny z Hemoca Holdings dotyczący zakupu 50,056 proc. akcji spółki Komex, właściciela marki 5.10.15.
Wyniki finansowe pod presją rosnących kosztów pracy i energii
Monnari Trade zakończyło pierwszy kwartał 2024 roku zyskiem na poziomie operacyjnym w wysokości 962 tys. zł w porywaniu do straty w wysokości 219 tys. zł w 2023 r. Na poziomie wyniku netto, Grupa wypracowała zysk w wysokości 1,4 mln. zł w porównaniu do zysku w wysokości 286 tys. zł w pierwszym kwartale 2023 r.
W podanym okresie marża brutto na sprzedaży wzrosła o 3,5 p. proc. do poziomu 58,9 proc., co dało wartość marży w wysokości 43,5 mln. zł. Dynamika kosztów sprzedaży i kosztów ogólnych zarządu była nieco większa niż wzrost obrotów i wyniosła 10,3 proc., w relacji do I kwartału 2023 r.
Zaprezentowane dane Monnari Trade za I kwartał b.r. są obarczone dynamicznym wzrostem kosztów pracy i energii, na co Zarząd ma ograniczony wpływ. Jednocześnie okres I kwartału w branży odzieżowej tradycyjnie jest okresem poświątecznych wyprzedaży, co związane jest ze znacznymi promocjami i pogorszeniem się rentowności sprzedaży. Wynik netto dał rentowność na poziomie 2 proc.