W pierwszym kwartale 2024 r. Grupa Agora osiągnęła rekordowe przychody. Niemal 386 mln zł wpływów oznacza wzrost w stosunku do poprzedniego roku o 30,5%, z czego ponad 100 mln zł pochodzi z kanałów cyfrowych i internetowych. Wyraźnie wyższe przychody wykazały segmenty Film i Książka oraz Radio. Zysk spółki na poziomie EBITDA powiększył się o niemal 53% do 54,6 mln zł, zaś wynik operacyjny EBIT wyniósł 10,5 mln.
– To był dobry kwartał dla biznesów Grupy Agora. Kina Helios miały wysoką frekwencję i wypracowały rekordowe przychody – komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory.
Większa frekwencja w kinach
W pierwszym kwartale 2024 r. przychody ze sprzedaży biletów do kin sieci Helios wzrosły o 26% do 78,1 mln zł, a przychody ze sprzedaży barowej w kinach o 35,4% do blisko 46 mln zł. W omawianym okresie w kinach sieci Helios sprzedano 3,7 mln biletów, co oznacza wzrost o 27,6% w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. To większy wzrost niż ten odnotowany przez cały rynek kinowy – według szacunków Heliosa liczba biletów sprzedanych w polskich kinach w pierwszym kwartale 2024 r. wyniosła 15,7 mln i była wyższa o 24,6% rok do roku.
– W Polsce w pierwszym kwartale 2024 roku frekwencja kinowa wzrosła o 25 proc. rok do roku. Aż 190 proc. wzrost frekwencji odnotowały polskie filmy, których widownia zwiększyła się do 6,6 mln z 2,3 mln widzów. Oznacza to, że wzrost frekwencji w pierwszych trzech miesiącach bieżącego roku zawdzięczamy wyłącznie krajowym produkcjom. To jest zjawisko kompletnie odwrotne od tego, do czego przyzwyczailiśmy się w 2022 i 2023 roku, gdy obserwowaliśmy wyraźny odwrót widzów od polskich filmów – powiedział Tomasz Jagiełło, prezes Heliosa i członek zarządu Agory.