Skonsolidowane przychody VRG, właściciela marek odzieżowych i sieci jubilerskiej, w kwietniu wyniosły 106,6 mln zł, co oznacza spadek o 1,8 proc. rok do roku – wynika z szacunkowych danych. Narastająco od początku roku przychody VRG wyniosły 384,8 mln zł, co oznacza wzrost o 2,5 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ubiegłego.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie odzieżowym (marki Vistula, Bytom, Wólczanka, Deni Cler) wyniosły w kwietniu 51,5 mln zł, o 11 proc. mniej rdr. W ujęciu narastającym wartość przychodów w tym segmencie wyniosła 173,7 mln zł, czyli spadła o 5 proc. rdr.
Przychody ze sprzedaży zrealizowane w segmencie jubilerskim (marka W.KRUK) wyniosły w kwietniu 55,1 mln zł i były wyższe rdr o 8,6 proc. Narastająco przychody w segmencie wyniosły 211,1 mln zł, co oznacza wzrost o 9,5 proc. rdr.
Obroty kanału online idą w górę
Sprzedaż online ukształtowała się w kwietniu na poziomie 12,9 mln zł, co oznacza wzrost rdr o 11,6 proc. Narastająco od początku roku sprzedaż online wyniosła 56,2 mln zł i była wyższa o 22,4 proc. rdr.
VRG poinformowało, że skonsolidowana marża ze sprzedaży wyniosła w kwietniu 56,8 proc. i była wyższa o 0,7 pp. rdr. Narastająco, marża wyniosła 54,6 proc. i była wyższa o 1,8 pp. rdr.
Jak podano, łączna powierzchnia sprzedaży detalicznej grupy na koniec kwietnia 2024 roku wyniosła 51,9 tys. mkw., czyli spadła o 0,1 proc. rdr.