Nowe saloniki i kolejne zmodernizowane punkty – to bilans prac w sieci Kolportera w pierwszym kwartale 2024 roku.
– Na początku 2024 roku, na mapie saloników Kolportera, pojawiło się pięć nowych lokalizacji. Otworzyliśmy punkty w Lublinie, Koninie, Krasnymstawie, Zduńskiej Woli i Pobiedziskach. Wybór miejscowości nie był przypadkowy. To pokłosie wprowadzonej w firmie polityki zrównoważonego rozwoju sieci handlowej. Zależy nam, aby saloniki Kolportera były zlokalizowane nie tylko w wielkich aglomeracjach, dużych miastach, ale i mniejszych miejscowościach. Nasze punkty są częściami zarówno wielkich galerii i parków handlowych, wpisują się w architekturę osiedli mieszkaniowych, znajdują się na dworcach, jak i na ulicach handlowych – mówi Małgorzata Czajewicz, menadżer ds. inwestycji w Pionie Saloników Kolportera.
Kolporter ewoluuje
Sieć handlowa Kolportera stale ewoluuje. Kolporter cały czas pracuje nad optymalizacją saloników, zarówno pod kątem oferty produktowej, jak i aranżacji wnętrza swoich punktów.
– „Salonik dla Ciebie” – to motto naszej sieci. Jesteśmy tam, gdzie potrzebuje nas klient i oferujemy mu to, czego oczekuje. Chcemy, aby nasze saloniki były przede wszystkim przyjazne klientom, a dobrze wyeksponowany asortyment odpowiadał na ich potrzeby. Staramy się podążać za zmieniającymi się trendami zakupowymi i usługowymi. Analizujemy rynek, śledzimy nowości, a te, które uważamy za perspektywiczne, wprowadzamy do naszej sieci – mówi Robert Szczepaniak, dyrektor marketingu Kolportera. – Zmiany asortymentowe wpływają na aranżację przestrzeni sprzedażowej w saloniku. Ta także bardzo ewoluowała w ciągu kilkunastu lat. Kiedyś saloniki kojarzyły się z kioskami z wejściem do środka, a w ofercie miały głównie prasę i wyroby tytoniowe. Obecnie saloniki to małe punkty handlowo-usługowe, w których klient kupi nie tylko prasę, papierosy, produkty spożywcze czy przemysłowe, ale także nabędzie bilety na imprezy masowe, opłaci rachunki, odbierze i nada przesyłkę, a nawet zaplanuje podróż – dodaje Robert Szczepaniak.
Cała sieć w modernizacji
Pracami modernizacyjnymi objęta jest cała sieć Kolportera. W ubiegłym roku wnętrza 36 saloników zaaranżowano od nowa. W pierwszym kwartale 2024 roku takie działania przeprowadzono w kolejnych salonikach.
– Kontynuujemy prace z ubiegłego roku i sukcesywnie zmieniamy nasze saloniki. Wymieniamy regały, gabloty i ekspozytory na nowe, wydzielamy strefy zakupowe, np. strefa dla dzieci Figle Migle, przystosowujemy meble pod nowe produkty. Do końca marca br. dokonaliśmy gruntownych zmian w aranżacji w 9 salonikach Kolportera. Nowe oblicze mają saloniki zlokalizowane w galeriach handlowych: Borek i Magnolia Park we Wrocławiu, Plaza w Toruniu, Silesia w Katowicach. Zmodernizowane zostały także saloniki zlokalizowane w CH Bursztyn w Kaliszu i CH Kometa-Auchan w Toruniu. Listę modernizacji zamykają trzy saloniki zlokalizowane przy dyskontach i na ulicach handlowych w takich miastach, jak: Golub Dobrzyn (ul. Żeromskiego 13), Chełm (ul. Lubelska 173) i Warszawa (ul. Wojciechowskiego 39) – mówi Małgorzata Czajewicz.