Monnari Trade aktywnie poszukuje okazji do przejęć na rynku odzieżowym. Spółka zamierza dalej rozwijać kanał internetowy – poinformował na telekonferencji Miłosz Kolbuszewski, dyrektor finansowy spółki.
“Nie udało nam się w trakcie 2023 r. zakończyć z sukcesem projektów inwestycyjnych, projektów przejęć, (…) mówię przede wszystkim o marce Top Secret i Redan, ale dalej aktywnie poszukujemy okazji na rynku odzieżowym. Staramy się też poszerzać portfolio produktów nie tylko rozwijając wewnętrznie nowe produkty, ale również wprowadzając w naszych sklepach marki innych producentów” – powiedział Miłosz Kolbuszewski.
Dodał, że jest to początkowa faza, a skala sprzedaży jest jeszcze niewielka.
“Od strony wewnętrznej organizacji działalności (…) staramy się ograniczać koszty funkcjonowania tam gdzie to jest możliwe i racjonalne. Wdrażamy nowe rozwiązania także ws. gospodarki magazynowej, które powinny usprawnić i podnieść efektywność zarządzania towarem. To wszystko ma doprowadzić do tego, że będziemy prowadzili sprzedaż odzieży na akceptowalnych i w miarę wysokich, tak jak w 2023 r., poziomach marży brutto” – powiedział Kolbuszewski.
Mocne kanał online
Wskazał, że spółka dalej będzie stawiała na rozwój kanału internetowego.
“Udział tego kanału w ogólnej sprzedaży jest utrzymywany na kilkunastuprocentowym poziomie i to jest też jedno z głównych założeń, co do dalszego funkcjonowania” – powiedział.
Ponadto poinformował, że spółka dalej buduje i racjonalizuje sieć salonów własnych i franczyzowych.
“Patrząc krótkookresowo, niekoniecznie będą wzrosty, ale to jest działanie celowe, żeby ograniczać funkcjonowanie w placówkach nierentownych i stawiać na rozwój tych miejsc, gdzie widzimy szansę na zyskowne funkcjonowanie” – ocenił dyrektor finansowych spółki.
Ponadto prezes Monnari Trade Mirosław Misztal ocenił, że grupa nie jest jeszcze gotowa na przyjęcie formy spółki dywidendowej. (PAP Biznes)