Proces komercjalizacji centrum Designer Outlet Kraków nabiera tempa. Wśród kontrahentów, którzy podjęli decyzję o wynajmie powierzchni, przeważają sklepy z najbardziej popularnej kategorii casual, w ślad za nimi podąża sport i outdoor. W centrum znajdzie się także spora grupa marek premium.
W Krakowie przy ulicy Nowohuckiej powstaje centrum handlowe Designer Outlet Kraków. Budowę obiektu przeprowadza spółka KG Group. Proces najmu prowadzony jest przez ROS Retail Outlet Shopping – właściciela marki Designer Outlet. Centrum powstaje na terenie funkcjonującej już strefy handlowej, utworzonej przez KG Group, która obejmuje obszar 15 ha.
Obiekt dostosowany do potrzeb rynku
„Naszym założeniem jest stworzenie w Designer Outlet Kraków optymalnego zestawu możliwości zakupowych, w którym każdy znajdzie coś odpowiedniego dla siebie. Dzięki przemyślanej koncepcji, w której centrum outlet funkcjonuje w synergii z pozostałymi obiektami kompleksu typu mixed-use, zainteresowanie najemców jest wysokie. Tenant-mix tworzony jest w taki sposób, by był kompatybilny z rynkową popularnością poszczególnych kategorii modowych” – mówi Krzysztof Gaczorek, prezes zarządu KG Group.
Wśród najemców, z którymi do tej pory zawarto umowy najmu, dominują najbardziej poszukiwane przez Polaków marki z kategorii casual. Zajmują one aż 37% skomercjalizowanej powierzchni. Stały popyt na ten rodzaj oferty istnieje głównie ze względu na jej uniwersalność. Odzież casualowa dopasowuje się do różnych okazji i wielu codziennych sytuacji. Ponadto wiele osób ceni ją sobie za wygodę i swobodę. To wszystko sprawia, że klienci chętnie ją wybierają.
Komercjalizacja w toku
Na wynajem powierzchni w Designer Outlet Kraków zdecydowała się także duża grupa sklepów z ofertą typu sport i outdoor (25%). Obecnie coraz więcej osób prowadzi aktywny styl życia, co sprawia, że odzież i obuwie sportowe i outdoorowe są bardziej pożądane. Nie bez znaczenia jest rosnąca świadomość społeczna, która sprawia, że ludzie chętniej kupują sportowe ubrania i sprzęt, aby dzięki aktywności fizycznej zadbać o swoje zdrowie i kondycję. Marki sportowe i outdoorowe często inwestują w badania i rozwój umożliwiające im tworzenie produktów wykorzystujących najnowsze technologie. To także przyciąga klientów poszukujących wysokiej jakości, funkcjonalności i wydajności. Moda uliczna (streetwear) zyskuje także coraz większą popularność, a wiele marek sportowych wprowadza kolekcje łączące elementy streetwearu z odzieżą sportową. Dodatkowo współpraca marek sportowych z influencerami, sportowcami czy celebrytami przyczynia się do zwiększania ich popularności wśród szerokiego grona odbiorców.
14% skomercjalizowanej powierzchni krakowskiego centrum zajmie odzież męska, która dzięki możliwości nabycia wysokogatunkowych produktów z tej kategorii w obniżonych cenach cieszy się stałą popularnością w centrach typu outlet. Zainteresowanie to dotyczy zwłaszcza klasyki odzieży męskiej, która nie poddaje się dynamicznym zmianom dotyczącym trendów modowych i jest ceniona za swoją ponadczasowość.
11% skomercjalizowanej powierzchni obejmą poszukiwane przez klientów marki premium, które przyciągną klientów nie tylko ze względu na wyjątkowy design produktów, ale też wysoką jakość ich wykonania. Marki premium kierują swoją ofertę do klientów poszukujących czegoś wyjątkowego i niepowtarzalnego. Dla wielu osób produkty premium są sposobem na wyrażenie siebie. Salony w tej kategorii utrzymują również podwyższony standard obsługi klienta, który pozytywnie wpływa na doświadczenie zakupowe. Oferta premium kierowana jest nie tylko do lokalnych mieszkańców, ale też turystów, którzy w większości znają ją z rodzimych rynków.
Klient i trendy
„Centrum Designer Outlet Kraków cieszy się zainteresowaniem na rynku. Cały czas prowadzone są rozmowy z przyszłymi najemcami. Rozwijamy także ofertę typu premium. Współczesny rynek stawia przed centrami typu outlet coraz wyższe wymagania, chcemy zadbać o jak największą podaż i dotrzeć do klienta z możliwie najlepiej dopasowaną do dzisiejszych trendów ofertą. Realizując dalszy proces najmu, stawiamy na partnerów biznesowych, którzy rozumieją to podejście” – mówi Thomas Reichenauer, współzałożyciel i dyrektor zarządzający ROS Retail Outlet Shopping.
Na popularność poszczególnych kategorii modowych wpływają zmiany rynkowe, jakie zaszły podczas ostatnich lat. Na rynek zakupowy weszło pokolenie Z, dla którego świadomość stylu ma szczególne znaczenie. Dla niego ważny staje się nie tylko dobry asortyment modowy w obniżonych cenach, na znaczeniu zyskuje też oferta sampli, pop-upów i ofert specjalnych. Ważną grupą stają się także klienci, którzy korzystają zarówno z centrów tradycyjnych, jak i wyprzedażowych. Oprócz stałej rozbudowy oferty modowej celem dopasowywania się do bieżącego zapotrzebowania klientów ROS Retail Outlet Shopping wprowadza w Designer Outlet Kraków foodcourt z różnorodną ofertą restauracji i kawiarni. Planowane są także miejsca wypoczynku, które mają służyć wydłużeniu pobytu klienta w obiekcie.