Koncern LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton, największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych, osiągnęła I kwartale bieżącego roku finansowego przychody na poziomie 20,7 mld euro. Oznacza to wzrost organiczny o 3 proc. rok do roku.
Pomimo niepewnej sytuacji geopolitycznej i ekonomicznej na świecie, LVMH wciąż rośnie, choć niektóre segmenty sprzedaży zanotowały wyraźne spadki sprzedaży. Zarząd spółki uważa, że pomimo pewnych zawirowań, perspektywy są pozytywne i wskazują na stabilność rynku dóbr luksusowych.
Na plusie i na minusie
W badanym okresie, w segmencie Wines & Spirits, Grupa odnotowała spadek sprzedaży organicznej aż o 12 proc. To najgorszy wynik spośród wszystkich segmentów.
Jeżeli chodzi o segment modowy, czyli Fashion & Leather Goods, to Grupa LVMH odnotowała w I kwartale wzrost przychodów organicznych o 2 proc. Znakomite rozpoczęcie roku zanotowała zwłaszcza marka Louis Vuitton, która po raz kolejny przyciągnęła klientów kreatywnością i jakością swoich produktów. Także marka Christian Dior w dalszym ciągu wykazywała niezwykły rozmach twórczy we wszystkich swoich produktach.
Z kolei w segmencie Perfumes & Cosmetics firma odnotowała organiczny wzrost przychodów o 7 proc. W tym wypadku za dobre wyniki odpowiadają m.in. Christian Dior, Guerlain, Givenchy czy Maison Francis Kurkdjian.
W przypadkuu segmentu Watches & Jewelry Grupa osiągnęła nieznaczny spadek przychodów organicznych o 2 proc.
Na pozostałej działalności, czyli m.in. obrotach osiągniętych przez sieć Sephora, LVHM wzrósł o 11 proc.. w ujęciu organicznym). Sephora po raz kolejny osiągnęła niezwykły wzrost, zdobywając coraz większe udziały w rynku.
Globalny lider luksusu
Moët Hennessy Louis Vuitton (LVMH) to największa na świecie korporacja działająca w sektorze dóbr luksusowych. Spółka zatrudnia ok. 65 tys. osób i prowadzi ok. 2,4 tys. sklepów różnych marek.
W sektorze perfum i kosmetyków do grupy należą takie marki jak Parfums Christian Dior, Sephora Guerlain czy Parfums Givenchy, w segmencie mody i wyrobów skórzanych m.in. Louis Vuitton, Kenzo, Givenchy, Fendi i Marc Jacobs. Wśród win i alkoholi do grupy należą np. Moët & Chandon czy Hennessy, zaś w kategorii zegarków i biżuterii – TAG Heuer, Zenith, Hublot oraz De Beers Diamond Jewellers Limited.