Początek 2024 r. przyniósł sieci franczyzowej KOKU Sushi wzrost obrotów na poziomie 18 proc., porównując analogiczny okres ubiegłego roku. Wzrosła też liczba paragonów w sieci oraz ich średnia wartość. – To wyraźny sygnał, że inflacja nie dotyka konsumentów już tak mocno. Czujemy ożywienie w branży, zarówno po stronie gości restauracji, jak i przedsiębiorców zainteresowanych współpracą z siecią – mówi Piotr Olechno, współwłaściciel KOKU Sushi.
W pierwszym kwartale 2024 roku sieć restauracji KOKU Sushi powiększyła się o kolejne dwa lokale – w Nysie oraz we Wrocławiu. Punkty te zostały zaprojektowane według odświeżonej koncepcji wnętrza, z elementami japońskich krajobrazów. Obecnie trwają też rozmowy z kolejnymi potencjalnymi franczyzobiorcami oraz poszukiwanie lokalizacji dla czterech partnerów sieci, którzy chcą otworzyć kolejne restauracje w swoich miastach.
– Pracujemy właśnie nad nowym konceptem, stanowiącym odpowiedź na potrzeby naszych franczyzobiorców, sfokusowanych na szybki rozwój w ramach sieci. Odświeżony, nowoczesny design i lekko zmodyfikowane menu oraz niższe koszty inwestycji pozwolą właścicielom istniejących już restauracji efektywniej skalować biznes. Planujemy, że pierwszy tego typu lokal powstanie w Białymstoku jeszcze w tym półroczu. Później wejdzie on do oferty franczyzowej i będzie dostępny dla wszystkich współpracujących z nami przedsiębiorców – tłumaczy Urszula Olechno.
Szkolenia i marketing
Sieć postawiła także na rozwój wewnętrzny – powstał oddzielny dział marketingu, który wspiera sprzedażowo poszczególne lokale i realizuje wspólną strategię promocyjną. Firma powiększyła się ponadto o nowych szkoleniowców, których zadaniem jest podniesienie poziomu umiejętności kucharzy i obsługi restauracji w całej Polsce. Powstają też uniwersalne materiały szkoleniowe, będące nieocenionym wsparciem we wdrażaniu nowych pracowników.
– Od dłuższego czasu silnie działamy w obszarze edukacji biznesowej, szczególnie w kontekście przyszłych i obecnych franczyzobiorców. Wkrótce otworzymy się jednak na szersze grono odbiorców poprzez podcast, w którym będziemy dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem związanym z branżą gastronomiczną. Mamy nadzieję, że stanie się on źródłem inspiracji i praktycznych wskazówek dla wszystkich osób, marzących o prowadzeniu własnej, dochodowej restauracji – przekonuje Magdalena Matejczuk, manager sieci.
Zrównoważony rozwój
Firma jest też liderem ekologicznych zmian w krajowej branży sushi – szerzy inicjatywy związane z niemarnowaniem żywności, wprowadziła innowacyjne, ekologiczne opakowania, systematycznie wzbogaca flotę o samochody elektryczne i prowadzi akcje na rzecz zwierząt.
– KOKU Sushi swoją ekozmianę zaczęło już w 2021 roku. Wtedy jako pierwsza marka sushi na rynku zaproponowaliśmy swoim gościom dania na wynos w opakowaniach z biodegradowalnej trzciny cukrowej i papieru. Później wystartowaliśmy z akcją #KOKUniemarnuje, która dziś znalazła swoją kontynuację we współpracy z aplikacjami Foodsi czy Too Good To Go. Teraz skupiamy się na wdrażaniu bardziej ekologicznych dowozów – elektryki KOKU Sushi można już spotkać w Białymstoku, a na takie rozwiązanie decydują się też nasi pierwsi franczyzobiorcy w innych miastach w Polsce. Liczymy, że w ciągu najbliższych kilku lat samochody elektryczne w dowozach staną się naszym standardem – podsumowuje Piotr Olechno.
Obecnie sieć KOKU Sushi liczy 48 punktów w całej Polsce. Franczyza oferuje trzy modele współpracy: restaurację KOKU Sushi, KOKU Sushi Premium oraz KOKU Sushi POINT.