Kaufland regularnie udowadnia, że działania na rzecz ochrony klimatu wpisane są w bieżącą działalność firmy. Sieć zainicjowała właśnie kolejną proekologiczną akcję – Czas na las z Kaufland Card, którą poprowadzi z doświadczonym partnerem – Fundacją Aeris Futuro. Inicjatywę będą mogli wspierać sami klienci, aktywując dedykowany kupon Kaufland Card. Za każdą aktywację o wartości 500 pkt. Kaufland wraz z Fundacją posadzi drzewo. Po określeniu lokalizacji firma zaprosi lokalne społeczności do wspólnego sadzenia roślin.
Kaufland ma świadomość, że dynamiczny rozwój biznesu oznacza również rosnącą odpowiedzialność za społeczeństwo i ekosystem. Od początku działalności w Polsce firma przykłada dużą wagę do rozwoju w sposób zrównoważony, z poszanowaniem środowiska naturalnego. Sieć wyznaczyła sobie ambitne cele dotyczące ochrony klimatu, w tym m.in. do 2030 roku chce ograniczyć emisje związane z działalnością przedsiębiorstwa o 80% (w stosunku do 2019 r.).
Jakie działania podejmuje Kaufland, aby zrealizować tę misję?
- Zasila wszystkie swoje obiekty zieloną energią.
- Inwestuje w energooszczędne i ekologiczne instalacje chłodnicze, oświetlenie i odzysk ciepła odpadowego.
- Ogranicza zużycie tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych i zwiększa możliwości ich recyklingu.
- Stawia na zrównoważoną logistykę, optymalizuje transport, rozwija sieć stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
- Angażuje się w usuwanie odpadów ze środowiska, m.in. biorąc co roku udział w Akcji Sprzątanie świata.
A teraz Czas na las z Kaufland Card
– Zadrzewianie to kolejne przedsięwzięcie, którego celem jest ograniczenie śladu węglowego, ochrona klimatu i bioróżnorodności. Lasy i inne rozległe tereny zielone pełnią ważną rolę związaną ze wsparciem bioróżnorodności, retencji oraz pochłanianiem dwutlenku węgla. Są siedliskiem dla wielu gatunków roślin i zwierząt. Mając tego świadomość, we współpracy z Fundacją Aeris Futuro rozpoczynamy akcję Czas na las z Kaufland Card, do której zapraszamy klientów. W okresie od 11 do 30 kwietnia klienci mogą wymieniać zebrane punkty lojalnościowe na dedykowany kupon z symbolem drzewa. Wystarczy 500 punktów, by zasadzić drzewo. Następnie wspólnie z Fundacją Aeris Futuro i lokalną społecznością zazielenimy wyznaczony teren – wyjaśnia Maja Szewczyk, dyrektor Działu Corporate Affairs w Kaufland Polska.
– Cieszymy się, że możemy połączyć siły z tak dużą marką jak Kaufland. Mamy nadzieję, że poprzez akcję Czas na las z Kaufland Card zachęcimy klientów do prostych działań na rzecz ochrony klimatu i posadzimy kolejne tysiące drzew – mówi Marek Piątkowski, prezes Fundacji Aeris Futuro.
Czas i lokalizację nasadzeń określi Fundacja. Miejsca nasadzenia dobierane są w taki sposób, aby odpowiadać na aktualne potrzeby środowiskowe wybranych terenów. Aeris Futuro ma w tym zakresie ogromne doświadczenie, ponieważ od 18 lat zajmuje się kompensacją emisji dwutlenku węgla, zwiększaniem bioróżnorodności i retencji m.in. poprzez nasadzenia drzew. Odpowiednio konsultuje i wskazuje zatem takie tereny, które wymagają odnowienia po zniszczeniach spowodowanych suszą czy atakiem pasożytów powodujących wymieranie całych lasów.
Po zakończeniu akcji Kaufland poinformuje lokalne społeczności o wybranej lokalizacji i zaprosi do wspólnego sadzenia drzew.