Akademia Handlu Detalicznego to program rozwojowy dedykowany przedstawicielom sił sprzedaży Traders, który został uruchomiony przez sieć hurtowni MAKRO Polska w kwietniu 2020 roku. Jego głównym celem jest wsparcie uczestników w budowaniu praktycznej wiedzy na temat sektora handlu detalicznego. Od początku działania Akademii w szkoleniach wzięło udział 250 osób. Projekt ma zasięg międzynarodowy i działa w 7 krajach.
Akademia Handlu Detalicznego to kompleksowy program szkoleniowy skierowany do przedstawicieli sił sprzedaży, pracujących na co dzień z klientami Traders. W czasie realizowania modułów Akademii uczestnicy zdobywają wiedzę z różnorodnych obszarów dotyczących rynku handlu detalicznego, m.in. jak wspierać rozwój franczyzy, w jaki sposób identyfikować potencjał franczyzowy i zakupowy sklepu oraz zdobywać wiedzę dotyczącą najnowszych trendów na rynku handlu detalicznego.
Rozwój pracowników
Od początku funkcjonowania Akademii Handlu Detalicznego w szkoleniach wzięło udział blisko 250 osób.
– Akademia Handlu Detalicznego jest wynikiem ścisłej współpracy z przedstawicielami sił sprzedaży MAKRO Polska. To właśnie dzięki dogłębnemu poznaniu potrzeb naszych klientów, uruchomiliśmy program, który rozwija pracowników w zakresie efektywnego prowadzenia sklepów – mówi Gabriela Gierczak, Menadżer ds. rozwoju Akademii Handlu Detalicznego w MAKRO Polska. – Dzięki różnorodnym metodom szkoleniowym i praktycznym ćwiczeniom, nasi pracownicy poszerzają swoją wiedzę i zdobywają umiejętności, by każdego dnia skutecznie wspierać naszych klientów – dodaje.
Program Akademii podzielony jest na 3 poziomy: brąz, srebro oraz złoto. Każdy poziom podzielony jest na 2 rozdziały: „Jak efektywnie prowadzić sklep” oraz „Identyfikacja potencjału i rozwój biznesu klienta” i obejmuje tematy takie jak: wiedza operacyjna, produktowa, zarządzanie zasobami ludzkimi, obsługa klienta, identyfikacja potencjalnych możliwości oraz rozwój biznesu.
Różnorodne metody
W trakcie szkolenia wykorzystywane są różnorodne metody takie jak między innymi: e-learning, warsztaty, zadania on the job, pre-test, quizy oraz symulacje rozmów z klientami. Uczestnicy mają również dostęp do najnowszych technologii, takich jak okulary VR umożliwiających dokładne zapoznanie się z wnętrzem sklepu ODIDO w dowolnym miejscu i czasie.
– Podczas szkolenia skupiłam się na metodach generowania sprzedaży w sklepie detalicznym. Dzięki ćwiczeniom szybko przekułam teorię w praktykę, co pozwoliło mi lepiej wspierać realizację celów biznesowych klientów. Jestem pewna, że nowe umiejętności pomogą mi osiągnąć sukces w sprzedaży – podkreśla uczestniczka Akademii Handlu Detalicznego.
Poprzez Akademię Handlu Detalicznego sieć hurtowni MAKRO Polska chce ułatwić uczestnikom tej ścieżki rozwojowej zdobywanie praktycznej wiedzy o handlu detalicznym w interesujący i efektywny sposób.