Przychody spółki Redan w 2023 roku spadły o 29 proc. do 67,4 mln zł, strata netto wyniosła 2,3 mln zł wobec 0,7 mln zł zysku netto w 2022 roku Zarząd Redanu zakłada, że od 2025 roku operacje i działalność będą opierały się już praktycznie tylko na usługach logistycznych – poinformował spółka w komunikacie.
Jak podano, słabsze wyniki w znacznej mierze są m.in. następstwem ujęcia w wyniku za miniony rok korekt będących konsekwencją planowanej transakcji sprzedaży praw do znaków towarowych „Top Secret” i „DryWash” na rzecz Greenpoint, a tym samym zmiany przedmiotu działalności.
“W samym 2023 r. działalność operacyjna Redan była nadal ściśle związana ze sprzedażą odzieży, przede wszystkim pod marką „Top Secret”. Jednak kluczowe znaczenie, z punktu widzenia oceny dalszych perspektyw Spółki, ma podjęta w 2023 r. decyzja o zmianie przedmiotu działalności – zakończeniu handlu odzieżą a skoncentrowanie się na świadczeniu usług logistycznych. Jest to następstwem rozpoczętych jesienią 2021 r. pierwszych prac w zakresie obsługi zamówień e-commerce, które Spółka zaczęła realizować dla zewnętrznych odbiorców na zasadzie operatora logistycznego. Opiera się na posiadanym przez Redan wieloletnim doświadczeniu w realizacji takich operacji logistycznych jak: kompletacje i realizacje wysyłek towarów B2C jak i B2B, obsługa zwrotów, transport międzynarodowy oraz odprawy celne. Dzięki przeprowadzeniu tej zmiany zostanie wyeliminowany istotny czynnik ryzyka dla Redan wynikający z uzależnienia od trudnego biznesu marki „Top Secret” – pisze w komunikacie Bogusz Kruszyński Prezes Zarządu Redan SA.
Transformacja spółki Redan
Zarząd zakłada, że od 2025 roku operacje i działalność będą opierały się już praktycznie tylko na usługach logistycznych.
“Redan posiada wieloletnie doświadczenie w realizacji takich operacji logistycznych jak: kompletacje i realizacje wysyłek towarów B2C, jak i B2B oraz obsługa zwrotów. Jesteśmy w tym zakresie sprawni i efektywni. Obecnie realizujemy usługi już dla kilkunastu klientów, a z kolejnymi jesteśmy w trakcie zaawansowanych rozmów. Cały czas intensywnie pracujemy w tym zakresie, z optymizmem patrząc w przyszłość” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, członek zarządu Dariusz Młodziński.
Elementem procesu transformacji jest zawarta przez Redan pod koniec ubiegłego roku umowa warunkowa z firmą Greenpoint dotycząca m.in. sprzedaży prawa do znaków towarowych „Top Secret” i „DryWash”.
“Sfinalizowanie tej transakcji spowoduje zakończenie prowadzonej dotychczas działalności handlowej. Jest więc ona kluczowa dla wdrożenia nowej strategii. Część wpływów uzyskanych za sprzedaż znaków towarowych przeznaczymy na spłatę kredytu bankowego. Z Greenpoint zamierzamy jednocześnie zawrzeć umowę na dalszą obsługę logistyczną biznesu marki „Top Secret”, co idealnie wpisuje się w nową strategię spółki” – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes Bogusz Kruszyński.
Redan podpisał na początku 2024 roku z krakowską spółką Greenpoint warunkową umowę sprzedaży praw do znaków towarowych Top Secret i DryWash i umowę licencyjną. Łączna cena sprzedaży wyniesie od 10,5 do 13,5 mln zł.