Obiekty o łącznej powierzchni 72 tys. mkw w ciągu dwóch lat odda do użytkowania Grupa TERG S.A., właściciel Media Expert. Ambitne plany spółki wyraźnie wskazują na dywersyfikację portfela obiektów, w których mieszczą się obecnie sklepy Media Expert oraz rosnący w nich udział parków handlowych Aurapark i mniejszych obiektów wolnostojących w lokalizacjach o wysokim potencjale sprzedaży.
W części inwestycji trwa proces komercjalizacji, w innych dopinania szczegółów przed inauguracją sprzedaży, szczególnie, że kalendarz oddawania przez spółkę nowych nieruchomości w tym roku jest bardzo napięty.
Plany inwestycyjne
Media Expert dysponuje obecnie ponad 550 sklepami w całej Polsce i jest największą siecią RTV/AGD w naszym kraju. Co więcej, marka konsekwentnie utrzymuje tempo rozwoju i otwiera od kilkunastu do kilkudziesięciu nowych lokalizacji rocznie. Wśród nich sukcesywnie przybywa należących do TERG obiektów wolnostojących oraz parków handlowych Aurapark o dużym potencjale sprzedaży. W ramach tego drugiego modelu TERG S.A. odda do końca 2025 roku łącznie 72 tys. mkw. powierzchni handlowej. Część inwestycji jest na końcowym etapie budowy, inne w trakcie komercjalizacji i dopinania umów z najemcami, których atrakcyjna oferta – obok sklepów Media Expert – będzie przyciągała kupujących.
– We wszystkich naszych inwestycjach, zwracamy szczególną uwagę na dobór najemców i tworzenie optymalnego portfela ich ofert, dzięki którym nasze obiekty w krótkiej perspektywie czasowej stają się ważnymi centrami lokalnego i regionalnego handlu. Współpracujemy zarówno z dużymi sieciami detalicznymi, jak i mniejszymi podmiotami, starając się zadbać o kompleksowy katalog podaży produktów i usług. Ważne, by Klienci mieli możliwość zadbania o wszystkie, najważniejsze potrzeby konsumpcyjne w jednymi miejscu – mówi Marcin Żakowski, dyrektor działu nieruchomości w TERG S.A.
Rozwój parków handlowych
Już w pierwszych miesiącach 2024 roku, rozwijany przez TERG S.A. koncept parków handlowych Aurapark powiększył się o trzy gotowe projekty – Aniołów Park w Częstochowie RockPark w Przeworsku oraz Park Handlowy w Stalowej Woli. Łączna powierzchnia tych obiektów wynosi 30 tys. mkw.W trakcie realizacji są kolejne inwestycje. W Obornikach Wielkopolskich i Czarnkowie na etapie komercjalizacji są dwie inwestycje o łącznej powierzchni 12 tys. mkw.
W województwie zachodniopomorskim trwa budowa drugiego etapu Auraparku w Wałczu, w planie jest budowa trzeciego etapu, którego łączna powierzchnia wyniesie 2 tys. mkw. Dużo dzieje się również na południu Polski. W Żywcu realizowany jest drugi etap inwestycji o powierzchni 4 tys. mkw, a także komercjalizacja i projektowanie parku handlowego (12 tys. mkw) w Wadowicach, na terenie dawnych zakładów zbrojeniowych.
Dolnośląska Oleśnica wkrótce wzbogaci się o Aurapark o powierzchni ok. 4 tys. mkw, a pierwsi Klienci będą mogli zrobić tu zakupy jeszcze w pierwszej połowie 2024 roku. Końcowe odliczanie trwa również dla śląskich inwestycji — obiektów w Zawierciu i Jastrzębiu-Zdroju, obejmujących łącznie 8 tys. mkw powierzchni handlowej, których otwarcia planowane są kolejno w 2 i 3 kwartale tego roku.
W większości wskazanych obiektów, poza sklepami Media Expert, będzie można zrealizować zakupy spożywcze, drogeryjne, obuwnicze i segmencie szeroko rozumianego wystroju wnętrz. Partnerami Auraparków są takie marki, jak: Biedronka, Lidl, Rossmann, DM Drogerie Markt, Hebe, Sinsay, Martes Sport, Pepco, Dealz, Smyk, CCC, Deichmann, Maxi Zoo, Jysk, Action, Tedi, KiK czy Empik.
Akwizycje najciekawszych ofert
Przedstawiciele TERG S.A. zapewniają ponadto, że spółka będzie rozwijała skrzydła w obszarze inwestowania w nieruchomości handlowe stale sonduje rynek i selekcjonuje oferty. I choć dziś, ze względu na uwarunkowania makroekonomiczne, obiektywnie buduje się nieco mniej obiektów handlowych, niż jeszcze kilka lat wstecz, spółka deklaruje aktywność.
– Konsekwentnie prowadzimy akwizycję najciekawszych ofert w całej Polsce, zarówno pod kątem mniejszych obiektów wolnostojących, jak i projektów inwestycyjnych lub działek w ciekawym otoczeniu handlowo-biznesowym, zapewniającym wygodną dla klientów infrastrukturę. Widzimy również duży potencjał w rewitalizacji obszarów poprodukcyjnych, a po nadaniu im nowych funkcji handlowo-usługowych, przywracaniu ich tkance miejskiej z korzyścią dla lokalnych społeczności – mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy Media Expert.
Równocześnie TERG S.A. uruchamia nowe sklepy Media Expert na dotychczasowych zasadach najmu powierzchni w obiektach handlowych oraz modernizuje starsze lokalizacje.