Całkowita sprzedaż grupy Kingfisher wyniosła 13 mld GBP, notując spadek o 3,1% LFL. Wpływ na to miały wyzwania makroekonomiczne i konsumenckie na wszystkich jego rynkach.
Zgodnie z założeniami, skorygowany zysk przed opodatkowaniem spadł o 25% rok do roku i wyniósł 568 mln GBP. Wolne przepływy pieniężne znacznie przekroczyły oczekiwania, które grupa zrewidowała w wynikach za III kwartał.
Castorama ze spadkiem sprzedaży, ale większą liczbą sklepów
Castorama Polska osiągnęła wartość sprzedaży na poziomie 1,7 miliarda GBP, ze spadkiem 9,5% LFL.
W 2023 r. sieć otworzyła 5 sklepów – 4 wielkoformatowe: w Kłodzku, w Warszawie przy ulicy Bartyckiej, Piasecznie i Łomiankach, a także 1 kompaktowy Smart w Olkuszu, kończąc rok z liczbą 102 sklepów w Polsce.
Jak deklaruje spółka, wprowadzony do sklepów projekt CastoPro skierowany do klientów profesjonalistów, spotkał się z dużym zainteresowaniem, a liczba klientów Pro dołączających do uruchomionego w lutym br. programu lojalnościowego stale rośnie.
Zielone rozwiązania w sklepach Castorama
Castorama Polska konsekwentnie dąży do jak największej redukcji emisji CO2, a 2023 rok przyniósł kolejne sukcesy w tym obszarze. Wszystkie należące do sieci budynki korzystają w 100% z zielonej energii, w tym pozyskanej z własnych źródeł, dzięki aż 58 instalacjom fotowoltaicznym na dachach sklepów i budynku centrali.
W minionym roku firma wprowadziła również w 14 swoich sklepach program “Czyste Powietrze“, poprzez który Eksperci ds. efektywności energetycznej Castoramy wspierają klientów w realizacji inwestycji termomodernizacyjnych i wymiany źródeł ciepła i energii. Co więcej, w nowo otwartych sklepach w Piasecznie i Łomiankach powstały specjalne Strefy Efektywności Energetycznej prezentujące dedykowaną programowi bogatą ofertę produktów i rozwiązań.
Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w Polsce. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 102 sklepach w formatach wielkopowierzchniowym, Smart i Express, w różnych częściach kraju i zapewnia dostęp do oferty online za pośrednictwem sklepu castorama.pl. Spółka zatrudnia około 13 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc., międzynarodowej spółki posiadającej ponad 2000 sklepów w 8 krajach Europy.