Posiadająca ponad 600 sklepów w Niemczech sieć dyskontów i domów towarowych Woolworth ma zostać wystawiona na sprzedaż. Od niedawna sieć rozwija się także w Polsce.
Stefan Heinig, przedsiębiorca który jest właścicielem sieci Woolworth, zlecił ekspertom z Rothschild & Co znalezienie dla niej potencjalnych inwestorów – donoszą dziennikarze „Lebensmittel Zeitung”. Zdaniem dziennikarzy tej gazety, cena wartość transakcji mogłaby być do siedmiu razy wyższa od EBIDTA spółki, która w 2021/2022 wyniosła 51,7 mln euro.
Woolworth chce się rozwijać
Niemiecka sieć zadebiutowała w Polsce w ubiegłym roku. W bieżącym planuje otworzyć na naszym rynku ok. 40 nowych sklepów. Plany inwestycyjne zakładają również otwarcie ponad 100 sklepów w Niemczech i ok. 30 w Austrii.
Woolworth to posiadająca ponad 600 sklepów w Niemczech sieć dyskontów i domów towarowych. To także marka, która ma prawie 150 lat. Sklepy Woolworth w swoim asortymencie posiadają różnorodne produkty codziennego użytku w przystępnych cenach. Od tekstyliów i odzieży dla całej rodziny, przez AGD i elektronikę użytkową, na produktach drogeryjnych i dekoracyjnych skończywszy. Wolumen produktowy wynosi w przypadku sieci średnio od 8 do 12 tys. artykułów na sklep, co czyni ją liderem pod względem szerokości oferty.