Należąca do Associated British Foods sieć sklepów Primark zamierza rozszerzyć testy usługi click and collect. Obecnie oferowana ona jest w niemal 60 sklepach na rynku brytyjskim. Teraz planowane jest wdrożenie jej na innych rynkach.
– Rozwój usługi click and collect wpisuje się w naszą strategię dotyczącą rozwoju sprzedaży stacjonarnej. Dzięki niej przyciągamy więcej klientów do sklepów. Poza odbiorem zakupów dokonanych online, często dobierają oni dodatkowe produkty już na miejscu w sklepie – powiedział – cytowany przez agencję Reuters – Dyrektor generalny sieci Primark, Paul Marchant. – Kolejnym etapem będzie rozszerzenie testów na większą liczbę sklepów, a może również na więcej rynków – dodał.
Międzynarodowa ekspansja Primark
Obecnie Primark prowadzi sprzedaż w ponad 400 sklepach w 16 krajach w Europie i w USA. Do końca 2026 sieć ma liczyć 530 sklepów. To jednak nie koniec planów ekspansji brytyjskiej spółki.
– Dlaczego nasza oferta miałaby nie trafić w gusta konsumentów w Azji Południowo-Wschodniej, na Bliskim Wschodzie, w Indiach, Ameryce Południowej, czy Ameryce Środkowej – powiedział Paul Marchant.