Dyrektor e-Commerce 2024 – Izba Gospodarki Elektronicznej rozpoczyna nabór do 5. edycji konkursu dla biznesowych indywidualności i ich zespołów. Czerwcową galę rozdania poprzedzi zbieranie zgłoszeń (do 15 kwietnia), ich weryfikacja oraz praca kapituły konkursu, którą zasilą znani i cenieni eksperci z branży. Tegoroczna edycja nagrody przynosi nowości, m.in. kategorię European e-Commerce Director. Jednym z patronów medialnych wydarzenia jest redakcja OmnichannelNews.pl.
Kto zostanie Dyrektorem e-Commerce roku 2024?
Konkurs powstał z myślą o nagradzaniu liderek i liderów, którzy stoją za sukcesem nowatorskich projektów i wdrożeń w handlu elektronicznym. Te osoby cechuje wiedza, biznesowa mądrość płynącą z doświadczenia połączonego z kompetencjami. Laureaci poprzednich edycji konkursu potwierdzają, że ich wysiłek bez zaangażowania zespołów, którymi kierują przyniósłby niewielkie efekty. Dlatego w zarządzaniu stosują umiejętności liderskie podnoszące innowacyjność w zespołach.
Takich ludzi i ich teamy e-Izba chce znowu wyszukać i nagrodzić.
Nadchodzi czas najlepszych
Kim będą laureatki/ci tegorocznej edycji konkursu?
– Wybitni dyrektorzy e-handlu łączą wizję strategiczną i umiejętności przywódcze. Są biegli w wykorzystywaniu technologii i szans dla biznesu – Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej przybliża charakter pracy dyrektora e-commerce. – Współpracują z zespołami w całej organizacji, zajmującymi się marketingiem, rozwojem produktów, IT i obsługą klienta. To omnichannelowi ludzie – objaśnia.
Charakterystyka konkursu obejmuje całość zadań e-commerce. Są tu kategorie indywidualne przyznawane za najefektywniejsze wdrożenie e-commerce, long term e-commerce, producer, odpowiedzialny lider, wysoka efektywność przy niskim budżecie i wspomniany omnichannel. Jury będzie wskazywać na wybijające się osobowości w kategoriach branżowych: fashion, tech/rtv/agd, finanse, dom i ogród, beauty/kosmetyki, sport/hobby/turystyka – oraz e-grocery.
Udział w kategoriach indywidualnych jest bezpłatny.
Europejski wymiar lidera – European e-Commerce Director
Tegoroczna nowość konkursu – European e-Commerce Director jest dedykowana wszystkim zarządzającym sklepami online w Europie – to kolejny krok także dla polskich liderów e-commerce do pokazania się szerszemu gronu. Kategorię tę wspiera międzynarodowe Jury i szefowie e-commercowych organizacji zrzeszonych jak e-Izba w ramach Ecommerce Europe.
Z racji rozwoju jednolitego rynku cyfrowego w UE i zacieraniu granic dzięki cross-border e-commerce jej uniwersalność podkreśla ponadregionalny rozwój handlu elektronicznego. Dlatego są i kolejne konkursowe nowości – crossborder e-commerce B2C i B2B oraz dla wybijających się innowatorów.
Wybór laureatów poprzedzi dwuetapowa praca kapituły. Jurorzy wyróżnią kompleksowo wysokie standardy i jakość pracy dyrektorów i ich teamów w 18. kategoriach indywidualnych oraz 10. zespołowych, podanych poniżej. Całość rywalizacji wskazuje na to jakie domeny e-commerce stanowią jego fundament i jakie zyskują na znaczeniu. Równocześnie w obszarze samego konkursu pozwalają na osobiste spotkanie się wybijających się osobowości e-handlu, poznanie pracy ich zespołów.
Miejsce dla najlepszego z najlepszych
W poprzednich latach Grand Prix trafiło do Wojciecha Tomaszewskiego, obecnie Morele.net, Mikołaja Wezdeckiego, który teraz rozwija e-commerce w LPP, do Łukasza Piecha, Lantre oraz Jakuba Gierszyńskiego, za działania w InterCars. To najważniejsze trofeum konkursu.
Z raportu e-Izby ‘Dyrektor e-Commerce Roku 2023” wiemy, że 74 proc. liderów branży zna konkurs i uważa, że dobrze obrazuje ich pracę oraz docenia zespoły.
Z roku na rok bijemy rekord. Cieszę się, że w edycji 2023 aż 30% zgłoszeń pochodziło od kobiet na stanowiskach zarządzających e-commerce – mówi Paulina Wojczyńska szefowa projektów w e-Izbie. – Nagrodę w konkursie należy traktować przyszłościowo. Laureatki i laureaci rozwijają się w nowych projektach. Kreują kolejne szanse dla swoich zespołów” – podkreśla entuzjastycznie ideę konkursu, do którego zgłoszenia do krajowych kategorii indywidualnych są bezpłatne.
Mogą je wysyłać liderzy, zespoły, współpracownicy i partnerzy przez formularz https://dyrektorecommerceroku.pl/. Zgłoszenia przyjmowane są do 15 kwietnia 2024.
Do 20 marca można to też nominować lidera do startu w konkursie wysyłając mail na adres konkurs1@eizba.pl.
Dyrektor e-commerce roku 2024 – to nagroda dla ludzi, którzy budują biznes!
Informacje dodatkowe:
Kategorie indywidualne przyznawana za najefektywniejsze wdrożenie e-commerce:
Branżowe: Fashion, Tech/rtv/agd, Finanse, Dom i ogród, Beauty/kosmetyki, Sport/hobby/turystyka – oraz e-Grocery.
Obszarowe: Omnichannel, Crossborder e-commerce B2C (Nowość 2024), Crossborder e-commerce B2B (Nowość 2024), B2B e-commerce, Innowacja (Nowość 2024), Long Term e-Commerce, Producer, Odpowiedzialny Lider, Wysoka efektywność przy niskim budżecie, Family e-Commerce Leader (Nowość 2024) oraz European e-Commerce Director (Nowość 2024).
Z kolei nagrody dla zespołu zostaną wręczone w kategoriach:
podmioty małe B2C:
Najlepszy zespół e-commerce B2C
Podmioty średnie B2C:
Najlepszy zespół marketingu e-commerce
Najlepszy zespół logistyki e-commerce
Najlepszy zespół sprzedaży e-commerce (Nowość 2024)
Podmioty duże B2C:
Najlepszy zespół marketingu e-commerce
Najlepszy zespół logistyki e-commerce
Najlepszy zespół sprzedaży e-commerce (Nowość 2024)
Podmioty e-commerce B2B:
Najlepszy zespół marketingu e-commerce B2B
Najlepszy zespół logistyki e-commerce B2B
Najlepszy zespół sprzedaży e-commerce B2B (Nowość 2024)
· Spośród laureatów poszczególnych kategorii Kapituła przyzna Nagrodę GRAND PRIX Dyrektor e-Commerce Roku 2024.
Skład kapituły konkursu:
Daniel Rogiński, General Manager CEE Zalando
Mikołaj Wezdecki, Wiceprezes LPP, Laureat Grand Prix 2021
Dmytro Dybash, Digital & Logistic Director Auchan
Jakub Jasiński, CEO eBilet.pl
Tomasz Osman, CEO SAVICKI
Jacek Kinecki, CEO Przelewy24
Robert Olędzki, Digital Business Director Payback
Daniel Zalewski, CEO VisciolaFashion.com
Grzegorz Bosowski, CEO Fly.pl
Skład Jury międzynarodowego dla kategorii European Ecommerce Director:
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
Luca Casetti, General Manager Ecommerce Europe
Roberto Liscia, President netComm (Il Commercio Digitale Italiano)
Janet Naidenova, Chairperson, Bulgarian e-Commerce Association