Grupa Jeronimo Martins chce otworzyć pierwsze sklepy Biedronka na Słowacji pod koniec 2024 r. Sieć będzie działać na tym rynku pod szyldem Biedronka w brzmieniu znanym z języka polskiego – poinformowali przedstawiciele grupy podczas konferencji.
„Uznaliśmy, że projekt międzynarodowej ekspansji sieci Biedronka powinien się rozpocząć od rynku słowackiego” – powiedział na konferencji z Lizbonie prezes Biedronki Luís Araújo.
Ekspansja na nowych rynkach
„Sieć Biedronka potrzebuje większego obszaru do rozwoju. Stało się jasne, że Słowacja może zaoferować tę wartość ze względu na bliskość terytorialną i kulturową. Wielu Słowaków przyjeżdża do Polski na zakupy, chcemy wykorzystać ten potencjał” – dodał.
Jak poinformował, zostało już wybranych pierwszych kilka lokalizacji.
„Chcemy mieć pewność, że pierwsze sklepy zostaną otwarte pod koniec 2024 roku” – dodał.
CZYTAJ TAKŻE: Biedronka pokazuje, gdzie odnotowała największy wzrost liczby klientów w czasie ferii
Jak poinformował, działania operacyjne będą zarządzane z poziomu Polski.
„Polska będzie centrum ekspansji na Europę Wschodnią i Środkowo-Wschodnią” – powiedział Luís Araújo.
„Zespół określi obszary funkcjonalne, w ramach których będziemy pracować, następnie zajmiemy się kwestiami logistyki. Prowadzimy analizy, by stworzyć infrastrukturę. Czeka nas sporo adaptacji modelu biznesowego do warunków słowackich” – dodał prezes Biedronki.
Sklepy na Słowacji pod szyldem Biedronka
Jak poinformował, grupa zastanawiała się, pod jaką marką ma się rozwijać sieć na rynku słowackim. Ostatecznie zdecydowano, że będzie to marka Biedronka w brzmieniu znanym z języka polskiego, w związku z „dużym ładunkiem emocjonalnym, który stoi za tą nazwą”.
Z wypowiedzi przedstawicieli grupy Jeronimo Martins wynika, że sieć może w przyszłości rozwijać się w kolejnych krajach w regionie. Jak powiedział prezes Biedronki, w dalszej przyszłości sklepy mogłyby powstać np. na Ukrainie. (PAP)