Grupa Jeronimo Martins planuje w bieżącym roku uruchomić 130-150 sklepów sieci Biedronka netto. Ponad 300 dyskontów ma zostać zmodernizowanych. W planach jest także ok. 30 drogerii Hebe.
W 2023 roku nakłady inwestycyjne grupy Jeronimo Martins wyniosły 1,209 mld euro. Aż 559 mln euro zainwestowano w rozwój sieci Biedronka. W tym roku nakłady inwestycyjne mają być na podobnym poziomie. Dla porównania CAPEX grupy w 2022 roku wynosił 1,013 mld euro.
„Nasza długoterminowa wizja pozostaje niezmieniona i ponownie potwierdzamy nasze zaangażowanie w naszą realizację programu nakładów inwestycyjnych, który w 2024 r. powinien być zbieżny z 2023 r. i wynieść 1,2 mld euro. Poza rozbudową i przebudową sieci sklepów program obejmuje także m.in. wzmocnienie infrastruktury logistycznej w Polsce, Portugalii i Kolumbii i pierwsze inwestycje mające na celu rozpoczęcie działalności na Słowacji – pierwsze sklepy mają zostać otwarte pod koniec tego roku” – napisano w raporcie.
Wyniki na mocnym plusie
Grupa Jeronimo Martins zanotowała w 2023 roku wyraźną poprawę wyników finansowych. Obroty wzrosły aż o 20,6 proc. i wyniosły 30,6 mld euro. Zysk netto wzrósł, rok do roku, o 28,2 proc. i wyniósł 756 mln euro. Z kolei wynik EBITDA całej grupy wzrósł o 17 proc. – do 2,16 mld euro.
Co ciekawe, ponad 70 proc. przychodów całej grupy pochodzi z wyników osiągniętych przez Biedronkę. W przypadku EBITDA Biedronka odpowiada aż za 84,8 proc. całej kwoty. W przypadku Hebe było to odpowiednio 1,5 i 2 proc.
Tylko w czwartym kwartale 2023 roku Grupa Jeronimo Martins osiągnęła 198 mln euro zysku netto jednostki dominującej, co stanowi wzrost o 15,8 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Przychody w tym okresie wzrosły o 16,7 proc. do 8,15 mld euro. EBITDA spółki wyniosła 578 mln euro, co oznacza wzrost o 14,1 proc. w porównaniu z rokiem wcześniejszym.