Blisko 21 000 m.kw. zajmują sklepy, restauracje i punkty usługowe, których właściciele zdecydowali się na rozpoczęcie lub kontynuację obecności w centrach handlowych M1 w minionym roku. To znane marki międzynarodowe i lokalne niemal wszystkich kategorii produktowych. Metro Properties rozpoczęło 2024 rok z poziomem najmu sięgającym 99,3 procent.
– Za nami bardzo intensywny rok w obszarze najmu, rok który pokazał jak mocnym i stabilnym miejscem dla rozwoju handlu są centra sieci M1. To wynik bardzo dobrze skomponowanego portfolio najemców, co z kolei ma przełożenie na odwiedzalność. Zaufanie zarówno klientów jak i najemców naszych centrów budujemy od lat poprzez partnerskie relacje biznesowe i racjonalne zarządzanie obiektami, o które dbamy z największą starannością. Dziękujemy naszym partnerom biznesowym za zaufanie, dobrą i stabilną współpracę oraz dostrzeganie wysokiego potencjału sieci centrów handlowych M1 w Polsce – mówi Justyna Hara, dyrektor działu najmu Metro Properties.
Prawie 20 nowych umów. Przedłużono ponad 100
W całej sieci M1 zawarto 18 nowych umów najmu. To m.in. Maxi Zoo, które w Bytomiu i Zabrzu zajęło łączną powierzchnię 754 m.kw., Pepco w Czeladzi zaprasza klientów do sklepu wielkości 589 m.kw., Hebe w Zabrzu liczy 278 m.kw., debiutująca w sieci M1 Piekarnia Gruzińska w Krakowie zajęła 218 m.kw., natomiast Vistula & Wólczanka w Łodzi i Poznaniu prezentuje ofertę na łącznej powierzchni ok. 300 m.kw.
W 2023 roku przedłużono aż 107 umów najmu. Największą powierzchnię na kolejny okres zakontraktowała drogeria Rossmann w siedmiu miastach, Apteka Dr Zdrowie w pięciu centrach M1, podobnie jak Pralnie EBS, a także odzieżowy Big Star w czterech miastach, sklep obuwniczy Deichman w trzech lokalizacjach, market z elektroniką i AGD Media Markt, Jysk z kategorii DIY oraz Cafe Chopin i restauracje HaLong.
Na kolejne lokalizacje zdecydowały się marki Maxi Zoo, Douglas, Hebe, Unisono i W.Kruk.
W 2023 roku nie zabrakło też debiutów. To wspomniana Piekarnia Gruzińska w M1 Kraków, Fabryka Dobrych Materacy w M1 Czeladź i włoska lodziarnia Fresh Gelato, która zadebiutowała w M1 Zabrze.
Metro Properties przedłużyło również 10 000 umów pasażowych dla całego portfolio dziewięciu centrów handlowych M1 w Polsce.
M1 to sieć dziewięciu centrów handlowych zlokalizowanych w Polsce centralnej i południowej, zarządzanych przez Metro Properties. To 450 tysięcy m² powierzchni handlowej, na której swoje sklepy i punkty usługowe prowadzi 650 najemców niemal wszystkich branż.