Dr. Max umocnił swoją pozycję drugiej co do wielkości sieci aptek na Starym Kontynencie. Firma zanotowała w 2023 wzrost przychodów o 20 proc. rok do roku. Wyniosły one 4,6 miliarda euro.
Powstała w 2004 roku w Czechach sieć kontynuuje europejską ekspansję. Obecnie marka obecna jest w 17 krajach i posiada niemal 3 tys. aptek. Najmocniejszą pozycję ma m.in. w Rumunii, na Słowacji, w Polsce, Serbii i Włoszech. Łącznie przez rok sieć Dr. Max powiększyła się aż o 600 nowych lokalizacji. W dużej mierze jest to efekt akwizycji dokonanej na rynku włoskim. Chodzi o przejęcie ponad 200 aptek sieci Neo Apotek S.p.A.
E-commerce i program lojalnościowy
Dr. Max osiągnął w ubiegłym roku również wyjątkowo dynamiczny wzrost przychodów z e-commerce. Wzrosły one aż o 55 proc. To m.in. efekt wiodącej pozycji tej marki na rynkach online w Czechach i na Słowacji (sięgają one +40 proc. udziału w rynku), a także szybki wzrost sprzedaży w tym segmencie w Rumunii.
Firma może pochwalić się również mocno rozpoznawalnym programem lojalnościowym, który ma ponad 10,6 milionów aktywnych członków.