Designer Outlet Kraków powstaje w Krakowie od października ubiegłego roku, kiedy to przedstawiciele KG Group i ROS Retail Outlet Shopping podpisali akt erekcyjny. Prace porządkowe zostały zakończone, a stan surowy otwarty ma zostać ukończony w marcu 2024 roku.. Wcześniej wykonano prace podziemne, w tym budowę parkingu podziemnego. Otwarcie obiektu zaplanowano na wiosnę 2025 roku.
Inwestorem Designer Outlet Kraków jest KG Group – holding spółek specjalizujących się w działalności na rynku komercyjnym i mieszkaniowym, natomiast zarządzaniem i wynajmem zajmuje się ROS Retail Outlet Shopping – jedna z wiodących w Europie firm specjalizujących się w doradztwie w zakresie nieruchomości handlowych i zarządzaniu centrami handlowymi w Designer Outlets oraz innowacyjne koncepty zakupów outletowych. Designer Outlet Kraków to czwarty projekt ROS Retail Outlet Shopping w Polsce i dwunasty w Europie. Portfolio ROS obejmuje ponadto centra handlowe premium w Belgii, Chorwacji, Hiszpanii, Niemczech, Portugalii i na Węgrzech.
Unikatowa destynacja zakupowa
Designer Outlet Kraków będzie w miejscu z utrwaloną tradycją zakupową, u zbiegu ulic Nowohuckiej i Galicyjskiej, w ramach stworzonej przez KG Group kompleksu handlowego, w którym działalność prowadzą już dwa parki handlowe Atut. Centrum otoczone jest stale rozwijającą się strefą mieszkaniową i biurową. W pobliżu kompleksu handlowego znajdują się dwie bardzo istotne dla infrastruktury miejskiej arterie – autostrada A4 (Wrocław–Kraków–Rzeszów) oraz droga ekspresowa S7 (Gdańsk–Warszawa–Kraków). Dodatkowym ułatwieniem komunikacyjnym dla osób korzystających z transportu zbiorowego będzie przystanek autobusowy zlokalizowany na terenie kompleksu handlowego. Wokół centrum outlet deweloper zaplanował 2000 miejsc parkingowych.
Na powierzchni najmu 20 000 m2 funkcjonować będzie 100 sklepów marek modowych i lifestyle’owych, które, w porównaniu do tradycyjnych sklepów, oferować będą asortyment w cenach niższych o 30–70%. Centrum będzie nie tylko miejscem zakupów, ale również strefą spotkań dla całej rodziny. Znajdzie się w nim sześć restauracji i kawiarni, oferujących różnorodną kuchnię.
KG Group planuje wykorzystanie we wnętrzach naturalnego światła dziennego, które będzie dostępne dzięki zastosowaniu świetlików dachowych. Szerokie korytarze ze strefami relaksu sprawią, że centrum będzie wyjątkowym miejscem do zakupów i spędzania wolnego czasu.
Proces najmu przebiega w najwyższym tempie
– Jesteśmy pewni, że Designer Outlet Kraków doskonale wpisze się w życie mieszkańców Małopolski. Prace nad funkcjonalnością i wyglądem centrum prowadzone były na podstawie analizy współczesnych trendów. Nie adaptujemy istniejących budynków, tworzymy własną koncepcję od początku, z uwzględnieniem założeń, które odzwierciedlają współczesne potrzeby i styl życia. To rynek podpowiada nam rozwiązania. Obserwujemy go i dopasowujemy się do jego rytmu. Kraków i jego region to miejsca wyjątkowe. Z szerokim potencjałem gospodarczym, gęsto zaludnione i z dostępem do rozbudowanej infrastruktury. KG Group wywodzi się z tego miasta. Dla nas to naturalny rynek, który obserwujemy od lat i w którym budujemy nie tylko nieruchomości handlowe, ale także mieszkaniowe i hotelowe – mówi Krzysztof Gaczorek, Prezes Zarządu, KG Group.
Na sukces stolicy Małopolski składa się kilka kluczowych elementów. Jednym z ważniejszych z nich jest właśnie kapitał ludzki – Kraków to ponad 804 tysiące mieszkańców z czego około 130 tysięcy to studenci. Według Urzędu Statystycznego w Krakowie stopa bezrobocia w tym mieście wyniosła w grudniu 2023 r. 1,9%, jest to poniżej średniej krajowej wynoszącej w tym okresie 5,1%*
Według ostatnich badań GfK roku obszar oddziaływania centrum to 4,86 miliona mieszkańców oddalonych o maksymalnie 90 minut jazdy samochodem.
– Proces najmu przebiega w najwyższym tempie i jest realizowany z niezwykłą starannością. Tworzymy mix marek, który spełni oczekiwania mieszkańców Krakowa, województwa małopolskiego, a także gości z zagranicy i innych części Polski, dla których zakupy w centrum będzie niepowtarzalną okazją do skorzystania z atrakcyjnych rabatów na uznane na arenie międzynarodowej marki premium. Dzięki lokalizacji w najczęściej odwiedzanym i tętniącym życiem mieście w Polsce Designer Outlet Kraków będzie bardzo popularną i silną destynacją zakupową – mówi Thomas Reichenauer, Współzałożyciel i dyrektor zarządzający ROS Retail Outlet Shopping.
Rzeczywiście Kraków od lat pozostaje ponadto wizytówką polskiej turystyki, czego świadectwem są liczne wyróżnienia dla miasta. To także drugie po Warszawie miasto w Polsce najczęściej odwiedzane przez cudzoziemców. W roku 2023 Kraków odwiedziło 9,3 miliona turystów z kraju i zagranicy**. Co więcej, Kraków jest położony na trasie do Zakopanego, popularnego ośrodka narciarskiego i górskiego, który przyciąga kolejne rzesze turystów.
Obiekt będzie cerfyfikowany w systemie BREEAM New construction.