JD Sports Fashion plc przejęła 40 proc. udziałów w Marketing Investment Group. W wyniku tej transakcji brytyjska firma stał się jedynym akcjonariuszem spółki, która prowadzi rozwój sieci sklepów JD.
– W wyniku przejęcia pełnej kontroli nad Marketing Investment Group, JD Sports jeszcze bardziej uprościło swoje struktury w Europie i stworzyło szansę na przyspieszenie rozwoju marki JD w Europie Środkowo-Wschodniej – podała spółka JD Sports Fashion plc.
Przypomnijmy, w 2021 roku JD Sports Fashion nabyła 60 proc. udziałów w spółce Marketing Investment Group. Natomiast z dniem 21.12.2023 spółka MIG stała się w 100 proc. częścią Grupy JD.
W momencie ogłaszania przejęcia Régis Schultz, Dyrektor generalny JD Sports Fashion powiedział – Nabycie pozostałych 40 proc. udziałów w MIG pozwala nam przyspieszyć rozwój JD w Europie Środkowo-Wschodniej, której mocne fundamenty zostały zbudowane wraz z ustępującymi akcjonariuszami.
JD Sports i MIG
JD Sports Fashion plc (JD Group) jest wiodącym wielokanałowym sprzedawcą detalicznym i dystrybutorem markowej i własnej odzieży sportowej i modowej z siedzibą w Wielkiej Brytanii. Spółka została założona przez Johna Davida Edwarda Davisa JD Group ma globalny zasięg z markami i sklepami w 38 krajach. Jest notowana na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych oraz wchodzi w skład indeksu FTSE 100. JD Sports posiada blisko 3 300 sklepów na całym świecie.
Spółka Marketing Investment Group prowadzi działalność na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej poprzez sieć sklepów multibrandowych Sizeer, 50 style i Symbiosis. Jest również wyłącznym dystrybutorem takich marek jak: New Era, Timberland, linii obuwniczej Lacoste, Umbro, Lotto, Confront, Feewear. W ramach sieci prowadzonej przez MIG działają łącznie 403 sklepy w 13 krajach, w tym 23 sklepy JD. Grupa MIG osiągnęła w 2023 roku przychody na poziomie około 270 milionów funtów.