Szwedzka marka Arket wchodzi na polski rynek. Pierwszy sklep ruszy w stolicy. Dokładna lokalizacja nie jest jeszcze znana.
– Bardzo cieszymy się, że możemy oficjalnie ogłosić planowane otwarcie naszego flagowego sklepu Arket w Polsce. Nie możemy doczekać się spotkania z naszymi polskimi klientami – komentuje Pernilla Wohlfahrt, dyrektor zarządzający w Arket.
Arket: sklep i kawiarnia w jednym
Arket to stosunkowo nowy koncept, który łączy salon sprzedaży z kawiarnią. Marka stawia na wysoką jakość produktów oraz ponadczasowe wzornictwo. W ofercie marki znajduje się odzież damska, męska, dziecięca, produkty dekoracyjne do domu i artykuły podróżne, takie jak torby, plecaki, czy kosmetyczki. Filozofia projektowania Arket jest zakorzeniona w nordyckim modernistycznym ruchu XX wieku, który miał na celu połączenie świata sztuki, rzemiosła i funkcjonalnej formy w celu uzyskania niedrogich i powszechnie dostępnych przedmiotów codziennego użytku.
Obecnie na całym świecie H&M prowadzi jedynie 30 sklepów działających pod marką Arket. Zlokalizowane są na 14 rynkach. Sklepy pod marką Arket działają już m.in. w Chinach, Niemczech, Belgii, Danii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii. Pierwszy salon ruszył w 2017 roku w Londynie. Od tego czasu rozwijano również sprzedaż online, a zakupy internetowe w e-commerce Arket są wysyłane do 31 krajów.