W ostatnim roku finansowym, zakończonym 30 listopada 2023 roku, Grupa H&M zanotowała wzrost sprzedaży netto o 6 proc. Wyniosła ona 236 035 mln koron szwedzkich.
Wyłączając sprzedaż na rynkach rosyjskim i białoruskim wzrost wyniósł 8 proc. Biorąc jednak pod uwagę sprzedaż w walutach lokalnych, wynik wzrósł jedynie o 1 proc.
Zysk operacyjny H&M w badanym okresie wzrósł do 14 537 mln SEK (rok wcześniej było to 7 169 mln SEK. Marża zysku operacyjnego wzrosła do 6,2 proc. (z poziomu 3,2 proc.).
– Pozytywny wpływ na zysk operacyjny miała wyższa marża brutto, a także większa kontrola nad wydatkami i lepsza efektywność prowadzenia biznesu. Grupa H&M podejmuje równocześnie ambitne kroki związane z ochroną środowiska. Wstępne wyniki wskazują, że emisje gazów cieplarnianych spadły w 2023 roku o ponad 20 procent w stosunku do punktu wyjściowego w 2019 roku – powiedziała Helena Helmersson, CEO szwedzkiej Grupy, którą zastąpi na tym stanowisku Daniel Ervéra.
Mniej sklepów, rentowność priorytetem
Na koniec listopada 2023 roku H&M posiadał globalnie 4369 sklepów, o 96 mniej niż rok wcześniej. Najwięcej salonów zlokalizowanych jest w Azji, Oceanii i Afryce (1101) i w Europie Zachodniej (1051). W obu regionach liczba sklepów była mniejsza niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
H&M pracuje obecnie nad rozszerzeniem asortymentu w sklepach stacjonarnych i online. Inwestuje w tym zakresie w technologię i sztuczną inteligencję, które wspierają pracę nad większą precyzją i krótszym czasem reakcji oraz kontynuuje integrację kanałów online i offline.
W 2024 roku marka H&M zwiększy tempo inwestycji w istniejące sklepy stacjonarne. Spółka zamierza nadal optymalizować swoje portfolio pod kątem poprawy rentowności.