2023 rok okazał się być bardzo korzystny dla Galerii Rumia. Nowi najemcy wynajęli ponad 3300 mkw. powierzchni handlowej, a popularne marki takie jak m.in. Biedronka, Rossmann, Pepco czy LPP zdecydowały się na przedłużenie umów najmu na blisko 5000 mkw. Centrum handlowe systematycznie umacnia swoją pozycje na handlowej mapie Pomorza, o czym świadczy 60 proc. wzrost liczby odwiedzających w ciągu dwóch ostatnich lat. Rok 2023 był jednak przełomowy i po raz pierwszy galeria odnotowała ponad 2 mln odwiedzających.
W ciągu ostatnich dwóch lat galeria Rumia intensywnie się rozwinęła, poszerzając nie tylko bazę dostępnych sklepów, ale także punktów usługowych oraz rozrywkowo-gastronomicznych. W 2023 do grona najemców centrum handlowego dołączyły m.in. popularne sieci dyskontów Action i Dealz, sklep zoologiczny Maxi Zoo, Marketix oferujący artykuły wyposażenia domowego, marki odzieżowe takie jak Klecha fashion i Pink Box.
Rozbudowana oferta
Część usługowa wzbogaciła się o biuro turystyczne Tui oraz salon depilacji Depil Concept. Z kolei w strefie food court pojawiły się United Chicken, punkt z bubble tea „Hej Słodka” oraz lodziarnia z częścią rozrywkową Fun Park. Od 2023 roku klienci centrum handlowego mogą także skorzystać z gry w paintball i bilard dzięki marce Project Zero. Nowi najemcy wynajęli łącznie ponad 3300 mkw. powierzchni.
– Klienci Galerii Rumia doceniają rozbudowaną ofertę oraz mnogość dostępnych marek, zróżnicowanych pod względem asortymentu oraz skali działalności. Wśród najemców galerii mamy zarówno najpopularniejsze sieci handlowe, jak i mniejsze lokalne sklepy i punkty usługowe. Oprócz tego stale rozwijamy strefę gastronomiczną i rozrywkową, dzięki czemu odwiedzający mają do dyspozycji coraz większy wybór form spędzania wolnego czasu. Wyniki centrum handlowego potwierdzają, że taki kierunek rozwoju oferty odpowiada potrzebom klientów i sprawia, że coraz chętniej wybierają Galerię Rumia – podkreśla Anna Pajura Management and Leasing Director z IMV Polska, zarządzającym Galerią Rumia od 2021 roku.
Z kolei w 2023 roku na zwiększenie wynajmowanej powierzchni oraz dalszy rozwój sklepów w centrum handlowym zdecydowały się takie marki jak Pepco, Rossmann oraz Grupa LPP.
Liczne akcje
Jednak klientów do Galerii Rumia przyciągają nie tylko szerokie możliwości zakupowe i spędzenia wolnego czasu. Centrum handlowe stawia również na liczne akcje, których celem jest integracja i współpraca z lokalną społecznością. W minionym roku dużym sukcesem zakończyły się takie inicjatywy jak m.in. przedstawienia teatralne z udziałem aktorów z trójmiejskich scen, akcja specjalna „Wielkie choinek ubieranie” realizowana wspólnie z uczniami lokalnych szkół czy rajd rowerowy.
– Jednym z naszych celów na 2024 rok jest dalsze rozwijanie relacji z naszymi bliższymi i dalszymi sąsiadami, czyli z lokalną społecznością. Rola centrów handlowych ewoluuje – coraz ważniejsza staje się ich funkcja społeczna, integracyjna i chcemy wyjść tym potrzebom naprzeciw – mówi Anna Pajura.
Oprócz dalszego poszerzenia tenant- mixu i aktywności związanych ze społeczną odpowiedzialnością, w Galerii Rumia w 2024 zaplanowano także dalsze prace modernizacyjne. Obejmą one głównie części wspólne galerii, a także, w związku z implementacją rozporządzenia AFIR 2024, części zewnętrzne, gdzie powstanie infrastruktura do ładowania pojazdów elektrycznych.