Jestem dumny z naszego zespołu i konsekwencji, która codziennie nami kieruje. Zakładaliśmy, że w roku 2023 osiągniemy sprzedaż biżuterii na poziomie 60 mln złotych. W połowie grudnia przebiliśmy już 63 mln. To wzrost o ponad 50 proc. rok do roku – mówi Tomasz Osman, współwłaściciel i prezes zarządu SAVICKI.
SAVICKI otworzył w 2023 roku aż 6 nowych salonów SAVICKI w największych miastach w Polsce – w Poznaniu, Warszawie, Krakowie, Gdańsku, Katowicach oraz Zielonej Górze.
Każdy z salonów realizuje autorską koncepcję obsługi klienta SAVICKI. W centrum salonu mieści się innowacyjny stół TryOn® ze strefą edukacyjną. Innowacyjnym pomysłem jest także VIP Room – wydzielona, dyskretna przestrzeń dla klientów, która obecnie dostępna jest w salonach w Warszawie oraz Zielonej Górze.
Jednocześnie SAVICKI postawił na silną integrację kanałów on- i offline. Oprócz rozbudowy salonów stacjonarnych uruchomił zupełnie nową wersję swojego sklepu internetowego.
-Ilość zamówień na wszystkich naszych marketplace’ach w 2023 roku wyniosła prawie 20 tysięcy. W VIP Roomie najwyższa transakcja sięgnęła 65 499 tys. złotych. Jednak szczególnie cieszą nas pozytywne opinie klientów. Na portalu Opineo.pl mamy ponad 8,5 tysiąca opinii, a średnia ocena naszych usług to 4,9 – wskazuje Tomasz Osman.
Obecność na rynkach zagranicznych
Marka SAVICKI umocniła także w tym roku swoją sprzedaż online w 9 krajach poza Polską – w Czechach, Słowacji, Rumunii, Chorwacji, Bułgarii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Grecji oraz na Węgrzech.
„Nie wszystkie ambicje związane z ekspansją zagraniczną udało nam się w tym roku zrealizować. Na rynku greckim nie osiągnęliśmy zakładanej rentowności. I to dla nas wyzwanie na rok 2024” – zauważa Tomasz Osman.
Badanie rynku na temat zaręczyn
W 2023 roku SAVICKI zrealizował pionierskie w Polsce badanie rynku. Badanie miało dać odpowiedź na pytanie, jak Polki i Polacy podchodzą do zwyczaju zaręczyn i w jaki sposób wybierają pierścionek zaręczynowy.
– Wyniki badania pokazały, że zaręczyny są to dla nas wciąż ważna tradycja, a pierścionek zaręczynowy to konieczny element zaręczyn. Jednocześnie okazuje się, że mamy niską wiedzę, jak wybrać naprawdę wartościowy pierścionek. To sygnał, że jako marka jubilerska powinniśmy położyć nacisk na edukację klientów – mówi Tomasz Osman.
Cenne współprace biznesowe
SAVICKI nawiązał także współpracę ze znanym projektantem mody Maciejem Zieniem. Kamienie szlachetne SAVICKI wzbogacą projekty sukien ślubnych i wieczorowych marki Zień.
– Pierwszym krokiem w naszej współpracy było stworzenie sukni ślubnej zaprezentowanej podczas jubileuszowego pokazu Macieja Zienia. Maciej uważa, że biżuteria nie jest dodatkiem, a częścią kreacji. To bez wątpienia w Polsce unikatowa koncepcja – podkreśla Tomasz Osman.
Plany na przyszłość
W roku 2024 SAVICKI zamierza umacniać pozycję na rynku jako największa w Polsce firma specjalizująca się w biżuterii ślubnej i zaręczynowej. W planach jest otwarcie kolejnych salonów stacjonarnych w Polsce – w Łodzi, Bydgoszczy oraz Szczecinie. SAVICKI zainwestuje także w nową siedzibę firmy w rodzinnym Lublinie. Okazały budynek o kubaturze 700 m2 ma stanąć na ulicy Dobrzańskiego tuż obok największego centrum handlowego w mieście.
– Nasze plany finansowe na rok 2024 są ambitne. Chcemy, żeby przychód osiągnął 100 mln złotych. Dlatego naszym oczkiem w głowie jest wciąż ekspansja zagraniczna. Planujemy wejść na kolejne rynki – otwieramy pierwszy salon zagraniczny w Pradze oraz kontynuujemy ekspansję zagraniczną w e-commerce – mówi Tomasz Osman.