Grupa Kapitałowa Martes Sport – właściciel sieci sklepów sportowych w Polsce cały czas poszukuje nowych powierzchni, a także konsoliduje już istniejące.
Zakończenie 2023 roku było dla Martes Sport bardzo pracowitym okresem. Tylko w grudniu światło dzienne ujrzały powiększone oraz całkowicie zmodernizowane powierzchnie handlowe w CH Bonarka Kraków (z 800 mkw. na 1300 mkw.), Galerii Katowickiej (z 999 mkw. na 1520 mkw.) oraz Galerii Cuprum Arena Lubin (z 1000 mkw. do 1200 mkw.).
Sieć sklepów stacjonarnych Martes Sport na koniec 2023 r. liczyła 376 placówek w Polsce, Czechach oraz Rumunii. Martes Sport obecnie prowadzi zaawansowane rozmowy na temat ekspansji w kolejnych krajach.
Intensywny początek roku
Początek bieżącego, 2024 roku również będzie obfitował w kolejne konsolidacje i powiększenia sklepów. Powierzchnia CH Turawa w Opolu zwiększy się z 700 mkw. do 1800 mkw., a Auchan Gdańsk z 700 mkw. na 1100 mkw.. Martes Sport planuje także powrót do CH Pogoria w Dąbrowie Górniczej, zajmując powierzchnię 1230 mkw..
W 2024 roku planowanych jest co najmniej 30 nowych lokalizacji na terenie całej Polski.
Martes Sport poszukuje obecnie powierzchni w przedziale od 1500 mkw. do 4000 mkw. w obrębie dużych ośrodków miejskich. Oferta handlowa w tych salonach sprzedaży będzie nieustannie poszerzana. Zwiększenie powierzchni zapewnia sieci większą elastyczność poprzez dodawanie nowych kategorii produktów lub dostosowywanie przestrzeni do ofert sezonowych.
Dominującą pozycję w asortymencie sprzedaży sklepów Martes Sport stanowią marki własne należące do firmy MS Trademarks, m.in. Elbrus, Huari, Radvik, Aquawave, Fitanu, Iguana, Martes Essentials, Cool Slide oraz IQ Cross The Line.
Rozwój modelu omnichannel
W ocenie przedstawicieli Martes Sport duże miasta potrzebują od 2 do 4 sklepów umiejscowionych w możliwe najlepiej skomunikowanych Centrach Handlowych. Powinny one przyciągać klientów przede wszystkim łatwym dostępem, bogatą ofertą, jednocześnie tworząc synergię z dynamicznie rozwijającą się sprzedażą e –commerce w ramach usługi Click&Collect.
Analogicznie do rozwoju sieci offline, Grupa Kapitałowa Martes Sport kładzie mocny nacisk na rozbudowę i zasięg swoich kanałów e-commerce.
Istniejące obecnie sklepy: sklepmartes.pl, fitanu.com oraz sklepiguana.pl na początku 2024 r. zostaną wsparte poprzez przygotowany dla nich nowoczesny i zautomatyzowany magazyn.
Będzie to kolejny krok milowy rozwoju firmy do osiągnięcia w przyszłości w jeszcze większym stopniu synergii i optymalizacji sprzedaży pomiędzy siecią sklepów stacjonarnych, a sprawnie działającą platformą e-commerce.