Branża handlowa zamyka 2023 rok pod znakiem konsekwentnego dążenia do umocnienia pozycji i wejścia na stabilną ścieżkę wzrostu. Centra outletowe z portfolio NEINVER odnotowały dwucyfrowe wzrosty wartości sprzedaży w salonach marek obecnych w FACTORY. Rosły też wydatki klientów i liczba sztuk na paragonach, bo w trudnym czasie inflacji, wojny i popandemicznego porządkowania wydatków, dają możliwość racjonalnego kupowania bez konieczności rezygnowania z wysokiej jakości – pisze w komentarzu dla redakcji Omnichannelnews.pl Natalia Wiśniewska, Marketing Manager NEINVER
Zakupy w outlecie to źródło pozytywnych emocji i satysfakcji, które przecież uwielbiamy, dzięki atrakcyjnym markom, wysokim rabatom i całym zestawem bardzo dobrych doświadczeń zakupowych. Co warto w tym miejscu podkreślić, centra outletowe okazały się jednym z najbardziej odpornych i najlepiej radzących sobie formatów handlowych w trudnym czasie zawirowań społeczno-gospodarczych, a nawet recesji w konsumpcji.
Centra Factory zdobywają kolejnych klientów
W minionym roku, w FACTORY intensywnie pracowaliśmy nas udoskonalaniem naszych specjalnych akcji, promujących sprzedaż, z czego najbardziej znane są dzisiaj Super Czwartki i Jungle Night. Ta ostatnia, zarówno podczas edycji wiosennej jak i jesiennej, znów zapewniła pokaźny wzrost liczby odwiedzających.
Naszą ofertę promujemy w nowych miejscach, bo chcemy być wszędzie tam, gdzie bywają nasi klienci. W listopadzie każde z centrów FACTORY zyskało swój własny kanał na Tik Toku. Mocno inwestujemy w aktywności bazujące na treściach video, by niemal w czasie rzeczywistym pokazywać, jak dobre okazje i produkty można odnaleźć w naszych centrach. Tym bardziej, że produkt w outlecie żyje krócej, a promocje w tradycyjnych centrach handlowych przybrały niemal charakter ciągły. Niesprzedane w regularnych cenach kolekcje jesienne, z uwagi na wyjątkowo ciepły wrzesień i październik, wkrótce trafią do outletów. To będzie prawdziwa gratka dla ceniących okazje.
Projekty z wykorzystaniem sztucznej inteligencji
W 2024 roku będziemy jeszcze silniej koncentrować się na komunikacji w oparciu o badania. W ostatnich latach intensywnie zmieniają się zwyczaje zakupowe, nastawienie klientów, potrzeby i oczekiwania, dlatego na nowo trzeba dobrze je poznać, zanim podejmiemy decyzje, jak efektywnie wydawać budżety marketingowe. Zaawansowane narzędzia analityczne NEINVER i badania zewnętrzne pomogą nam w tym procesie. To z pewnością droga, w którą pójdzie wielu menadżerów naszej branży. Przygotowujemy też kilka projektów z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. To również ścieżka, która kusi nie tylko handel. Poszukiwać będziemy też ciekawego materiału, by promować naszą ofertę, wykorzystując oryginalne treści, tworzone przez artystów video i performerów, nie tylko influencerów. W marketingu nie liczą się przecież tylko zasięgi, ale przede wszystkim jakość komunikacji.
Życzę wszystkim uczestnikom branży sukcesów sprzedażowych w 2024 roku, świetnych pomysłów, kreatywnych wyzwań i trafnych decyzji. Klientom natomiast doskonałych okazji zakupowych
i ciekawych, angażujących uwagę kampanii.
Autorką komentarza jest Natalia Wiśniewska, Marketing Manager NEINVER