Grupa InPost dostarczyła w 2023 roku 892,1 mln przesyłek, o 20 proc. więcej niż rok wcześniej. W Polsce wolumen przesyłek wyniósł 589,5 mln przesyłek (+16 proc.).
Na rynkach międzynarodowych wolumen wyniósł 302,6 mln sztuk (+28 proc.), w tym Mondial Relay dostarczył 239,9 mln przesyłek (+13 proc.). W Wielkiej Brytanii, drugim co do wielkości międzynarodowym rynku, InPost dostarczył 46,5 mln paczek w 2023 r. – po wzroście o blisko 127 proc. r/r.
W IV kwartale Grupa dostarczyła 268,4 mln przesyłek – wzrost o 21 proc., w tym w Polsce 175,4 mln (+17 proc. r/r), a na rynkach międzynarodowych 93 mln (+28 proc. r/r). Na koniec 2023 roku InPost miał 35 449 urządzeń Paczkomat (+27 r/r), w tym w Polsce 21 969 (+14 proc. r/r), a na rynkach międzynarodowych 13 480 sztuk (+56 r/r).
Liczba skrytek na koniec ubiegłego roku wyniosła 4,412 mln (+24 r/r), w tym w Polsce 3,263 mln (+12 proc. r/r) i 1,149 mln (+76 proc. r/r) na rynkach zagranicznych.
W 2023 roku Grupa InPost miała 30 615 punktów odbioru (PUDO), w tym 3 714 w Polsce oraz 26 901 na pozostałych rynkach.
To był dobry rok
– Rok 2023 był kolejnym bardzo dobrym rokiem dla Grupy InPost, w którym zanotowaliśmy silny, ponad 20 procentowy wzrost obsłużonych wolumenów. Jesteśmy niekwestionowanym liderem w Polsce i nadal notujemy dynamikę wzrostu powyżej rynku, a tym samym zwiększamy w nim nasz udział. Polska jest naszym benchmarkiem dla ekspansji na rynkach międzynarodowych. Z sukcesem przenosimy polskie rozwiązania na rynki zagraniczne, dzięki czemu międzynarodowa część biznesu również rozwija się zgodnie z założeniami – – mówi Rafał Brzoska, założyciel i prezes zarządu InPost.
– Mondial Relay jest na dobrej drodze do realizacji naszych planów strategicznych, skupiając się na rozwoju segmentu B2C – gdzie wolumeny w IV kwartale 2023 roku wzrosły o 30 proc. rok do roku. Obecnie we Francji mamy drugą co do wielkości sieć maszyn paczkowych, a planem Grupy na 2024 rok jest zostać numerem jeden – wyjaśnia prezes.
– W Wielkiej Brytanii głównym celem na 2023 r. było rozwiązanie wyzwań logistycznych, co udało się osiągnąć poprzez zakup udziału w Menzies Distributions. Przy obecnym, silnie rosnącym popycie, głównym celem w Wielkiej Brytanii jest jak najszybsza rozbudowa sieci. Plan zwiększenia liczby maszyn w Wielkiej Brytanii jest już realizowany. Tylko w grudniu ubiegłego roku rozstawiliśmy tam ponad 300 nowych urządzeń Paczkomat®, co było najlepszym miesięcznym wynikiem na tym rynku. W 2024 r. chcemy utrzymać podobne tempo wzrostu – dodaje Rafał Brzoska.
– Rok 2023 zakończyliśmy kolejnym udanym i rekordowym szczytem paczkowym. W najbardziej obłożonym zamówieniami dniu obsłużyliśmy 11 milionów paczek. Nasze urządzenia Paczkomat zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych, radziły sobie jeszcze lepiej niż w ubiegłym roku. Niektóre z nich osiągnęły utylizację na poziomie powyżej 300 proc.. To dowód na to, że InPost – pozostając najlepszym operatorem logistycznym w Polsce – jest na dobrej drodze do powielenia z sukcesem swojego modelu biznesowego w innych krajach – kończy Rafał Brzoska.