Tworzenie platform sprzedażowych na zagranicznych rynkach to kolejny etap wzrostu, rozwoju i budowania silnej pozycji Super-Pharm. Włochy są pierwszym kierunkiem, na który ze swoim sklepem online wkracza sieć. Przedstawiciele sieci już zapowiadają kolejne kroki w rozwoju na zagranicznych rynkach.
Za www.superpharm.it w całości odpowiadać będzie Biuro Centralne w Polsce, natomiast za komunikację marketingową – włoska agencja reklamowa Gummy Industries. Super-Pharm zależy, by precyzyjnie odpowiedzieć na potrzeby lokalnego klienta, dlatego do współpracy zaangażowano miejscową agencję.
– Wejście na włoski rynek poprzedzone było wieloma analizami. Przede wszystkim pod uwagę wzięliśmy wielkość oraz poziom rozwoju rynku w kategoriach, w których mamy pozycję lidera w Polsce. Przyjrzeliśmy się sytuacji e-commerce oraz perspektywom na jego wzrost. Ocenialiśmy zwyczaje i przyzwyczajenia klientów na kilkunastu rynnach europejskich. Na podstawie tych danych uznaliśmy, że rynek włoski idealnie odpowiada naszym założeniom. Jednocześnie to duże wyznawanie i ambitny cel dla Super-Pharm. Mamy obrany kierunek, w którym planujemy wykorzystać określone przewagi konkurencyjne – mówi Mateusz Jacob, Head of Cross-Border Super-Pharm Poland.
Wyzwanie logistyczne
Przygotowanie platformy było naprawdę dużym przedsięwzięciem! Opracowując ją przetłumaczono ponad 2 mln słów na włoski. W ofercie superpharm.it jest już na stałe ponad 8,4 tysiąca produktów, a oferta cały czas jest poszerzana. W styczniu 2024 portfolio będzie już w 100% tożsame z polskim we wszystkich kategoriach w sprzedaży online dla drogerii.
By zachować pełną transparentność wobec Klientów superpharm.it jako jedna z nielicznych platform podaje zgodny tracking najniższych cen z 30 dni. Ale to nie koniec udogodnień: istnieje możliwość wygodnych zwrotów w kilku tysiącach punktów we Włoszech, zadbano też o wygodę płatności – globalnym pośrednikiem jest Adyen, który daje możliwość płatności nie tylko na rynku włoskim, ale i na całym świecie. To jeden z elementów strategicznych pod kolejne rynki. Sieć zapowiada włączenie odbioru w punktach, dodatkowe metody płatności, takie jak PayPal i ulepszenie formy kontaktu, np. poprzez włączenie WhatsApp. Klienci mają możliwość dodawania opinii oraz podgląd opinii z Polski w języku włoskim w czasie rzeczywistym.
– Wprowadzając platformę na włoski rynek, sięgaliśmy po zaawansowane narzędzia i rozwiązania, m.in. do modelowania oferty cenowej stosując system do zarządzania cenami, pracujący w modelu opartym na machine learningu. Przebudowaliśmy też naszą architekturę systemową w firmie tak, żeby móc dynamicznie wchodzić na kolejne rynki – mówi Mateusz Jacob, Head of Cross-Border Super-Pharm Poland.
Dla sieci uruchomienie platformy to także duże wyzwanie logistyczne oraz możliwość sprawdzenia sprawności operacyjnej. Wysyłki zamówień realizowane są z polskiego magazynu firmy. Dostawy do Klienta w 100% realizowane są przez włoską firmę kurierską BRT. Docelowy czas dostawy to pomiędzy 3 a 5 dni roboczych. Sieć na obecną chwilę nie ma planów otwierania punktów stacjonarnych.