2023 to był rok intensywnej i bardzo owocnej pracy. Zwiększyliśmy liczbę naszych sklepów w Polsce o ponad 100% i planujemy ją podwoić w przyszłym roku. Powiększamy nasz zespół, jesteśmy coraz aktywniejsi marketingowo i coraz mocniej wrastamy w tkankę miejską lokalnych społeczności – mówi Markus Trojansky, dyrektor obszaru ekspansji w Niemczech i dyrektor zarządzający dm-drogerie markt w Polsce, podsumowując mijający rok i zdradzając plany na kolejny.
21 sklepów, w tym 12 nowo otwartych, 270 pracowników, 17 Akcji Kasjerskich, które wsparły lokalne społeczności łączną kwotą 195 186,88 zł. Z takim wynikiem drogerie dm zamykają 2023 rok w Polsce. W 2024 roku chcą kontynuować ekspansję w południowo-zachodniej części kraju otwierając ponad 20 nowych punktów sprzedaży. Drogerie dm obecne są w Polsce od półtora roku. Swoją siedzibę mają we Wrocławiu. Tam otworzyły pierwszy sklep i również tam rozwijają się dynamicznie.
– Zależało nam, aby właśnie we Wrocławiu klienci mieli możliwości szybkiego i wygodnego robienia zakupów w najbliższej okolicy swojego zamieszkania. To było ambitne założenie, ale w pełni je zrealizowaliśmy. Dzisiaj mamy już 4 sklepy w różnych częściach miasta i z pewnością nie jest to nasze ostatnie słowo – mówi Markus Trojansky, dyrektor obszaru ekspansji w Niemczech i dyrektor zarządzający dm-drogerie markt w Polsce. – 2023 to był rok intensywnej i bardzo owocnej pracy. Zwiększyliśmy liczbę naszych sklepów o ponad 100% w Polsce i planujemy ją podwoić w przyszłym roku. Powiększamy nasz zespół, jesteśmy coraz aktywniejsi marketingowo, wrastamy w tkankę miejską lokalnych społeczności. Wciąż pracujemy nad budowaniem rozpoznawalności marki i umacniamy wyniki sprzedaży we wszystkich kanałach. W 2024 będziemy kontynuować naszą strategię rozwoju na wielu poziomach – przez zwiększanie liczby sklepów, dotarcie do nowych województw, nowe koncepty aranżacji wnętrz, wzmocnienie e-commercu, czy asortymentu – dodaje Trojansky.
Dalszy rozwój strategii omnichannel
dm chce dotrzeć do jak największej liczby klientów w tzw. każdym punkcie styku, czy to w sklepach, za pośrednictwem smartfona, czy internetu, a to zakłada dalszy rozwój strategii omnichannelowej. W 2023 roku drogerie uruchomiły dwa kolejne profile społecznościowe – You Tube i TikTok, oraz rozpoczęły współpracę z influencerami, która przyczynia się do rozwoju nowych i obecnych kanałów, a także sklepu online. Za pośrednictwem mediów społecznościowych internauci najczęściej pytają o nowe lokalizacje – okazuje się, że większość z nich chciałaby mieć dm w swoim mieście, ale szczególnie na nowe sklepy czekają mieszkańcy Warszawy czy Katowic.
Z danych własnych firmy wynika, że w mijającym roku najczęściej sprzedawały się produkty marek własnych. Królowały Balea, ebelin, dmBio i DeinBestes, tuż za nimi znalazły się Sanft&Sicher oraz babylove. W 2023 r. drogerie dm otrzymały wyróżnienie w konkursie Blix Awards w kategorii Marki Własne. To nagroda będąca wynikiem wyboru konsumentów, którzy w myśl hasła “Tu liczy się człowiek, tu kupuję” są dla dm najważniejsi. Kolejnym powodem do radości było pozyskanie certyfikatu “Miejsce Przyjazne Rodzinom z Dziećmi” w lokalnym plebiscycie. Otrzymała go drogeria w Krakowie, os. Na Lotnisku 3.
W minionym roku dm w Polsce przebudowały także szafy makijażowe w swoich sklepach. Wymienione zostały meble dla kosmetyków marek własnych alverde, ebelin oraz trend !t up. Ponadto wśród nowości w asortymencie znalazły się produkty marki Eveline Cosmetics, a dodatkowe metraże zyskały szafy marek Maybelline i essence.
Plany rozwoju
Dzięki spółce technologicznej dmTECH drogerie wystartowały z projektem pilotażowym wdrażając własny chat dmGPT. W roku obrotowym 2023/2024 wdrożony zostanie pierwszy dmChatBot nie tylko w Niemczech, ale dla całej grupy firm. Sztuczna inteligencja będzie jeszcze bardziej wspierać procesy i zespoły dm w podnoszeniu jakości i komfortu pracy.
Celem dm jest konsekwentne dostarczanie niezawodnych, przystępnych cenowo i pożądanych produktów drogeryjnych i usług klientom we wszystkich 14 krajach, w których jesteśmy obecni. W realizacji tego planu kluczową rolę odgrywa polityka cenowa. dm gwarantuje atrakcyjną i trwałą cenę półkową, która nie jest podwyższana przez okres minimum 4 miesięcy od daty ostatniej podwyżki widocznej przy każdym produkcie.
W mijającym roku drogerie dm w Niemczech świętowały 50-lecie obecności na rynku, mniej więcej w tym samym czasie w Polsce obchodzono pierwsze urodziny dm. W Polsce dm zamykają 2023 rok z łączną liczbą 21 sklepów i 270 pracowników.