Do sieci Sphinx, zarządzanej przez Sfinks Polska, dołączyła kolejna restauracja franczyzowa. Jest nią lokal w tzw. Domku Lodowym, zabytkowym budynku w centrum Opola.
Prowadzi ją restaurator, który miał w tym miejscu lokal pod inną nazwą, ale postanowił dołączyć do ogólnopolskiej sieci. Drugi opolski Sphinx zostanie otwarty na wiosnę w parku handlowym Ozimska.
– Bardzo się cieszymy, że nasze restauracje wracają po dłuższej przerwie do Opola, i to dwie uruchamiane w dość krótkim odstępie. Pierwsza z nich powstała w wyjątkowym dla tego miasta miejscu, niezwykłym pod względem architektury i historii. Zabytkowy Domek Lodowy i Staw Zamkowy to punkty na mapie Opola, które są stworzone do tego, by tętnić życiem, przyciągając mieszkańców i turystów. Jesteśmy dumni, że możemy być ich częścią. Ostatnie lata były trudne dla wielu restauratorów, także w Opolu, a dołączenie do dużej sieci i pod rozpoznawalny szyld jest szansą, by poradzić sobie na niełatwym rynku. Opolska restauracja to kolejny już przykład takiego przekształcenia w naszej sieci – mówi Mateusz Cacek, wiceprezes Sfinks Polska, spółki do której należy sieć Sphinx.
Sphinx rozwija się w Opolu
Nowa franczyzowa restauracja sieci Sphinx łącznie może przyjąć ok. 90 gości. W ciepłych miesiącach ta liczba powiększy się o miejsca w sezonowym ogródku. Zmiany w Domku Lodowym, który jest liczącym ponad 100 lat drewnianym zabytkiem o odchodzącej powoli w niepamięć konstrukcji przysłupowej, dotyczą przede wszystkim wnętrza. Obecny wystrój ma wszystkie charakterystyczne dla sieci Sphinx elementy, jak kolorowe lampy z tykw czy orientalne dekoracje naścienne.
Drugą planowaną w Opolu restauracją sieci ma być Sphinx w Ozimska Park, nowo otwartym parku handlowym. Jest to także lokal franczyzowy, a pierwsi goście będą mogli go odwiedzić w maju 2024 r.
Ogólnopolska sieć restauracji
Grupa Sfinks Polska zarządza 105 lokalami gastronomicznymi na terenie Polski, w tym siecią 68 restauracji Sphinx (segment casual dining), siecią 31 pubów Piwiarnia (segment gastro pubów), 4 restauracjami Chłopskie Jadło (segment casual dining) i Lepione Pieczone by Chłopskie Jadło oraz 2 lokalami The Burgers. Spółka prowadzi też sprzedaż w dostawie w oparciu o marki dostępne tylko w dowozie takie jak The Burgers, Och! PITA, Yolo Chicken czy Da Mamma. Pod względem wielkości sprzedaży oraz liczby restauracji, Sphinx jest największą w Polsce siecią typu casual dining. Sfinks Polska jest jednocześnie trzecią pod względem przychodów firmą gastronomiczną w Polsce.