Grupa Inditex, właściciel takich marek jak Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius i Zara Home, po trzech kwartałach bieżącego roku finansowego odnotował wzrost zysku netto o ponad 32 proc. Wyniósł on 4,1 mld euro.
Obroty wygenerowane w sklepach stacjonarnych i online wzrosły w tym okresie i ponad 11 proc. i wyniosły 25,6 mld euro.
“Kolekcje jesienno-zimowe w dalszym ciągu cieszą się dużym zainteresowaniem naszych klientów. Sprzedaż w sklepach stacjonarnych i online w okresie od 1 listopada do 11 grudnia 2023 r. wzrosła o 14 proc. (licząc po kursie stałym) w porównaniu z tym samym okresem 2022 r.” – czytamy w raporcie opublikowanym przez Inditex.
Inditex tnie liczbę sklepów
Jak podkreślają przedstawiciele firmy, sprzedaż wzrosła we wszystkich regionach geograficznych oraz we wszystkich konceptach.
W bieżącym roku (po III kwartałach) Inditex otworzył nowe sklepy na 36 rynkach. Łącznie na koniec tego okresu koncern prowadził 5722 sklepy. Jeszcze trzy miesiące wcześniej, czyli na koniec I półrocza 2023 rok, hiszpański gigant posiadał 5745 sklepy, a na koniec pierwszego kwartału 5801.