W Warszawie odbyły się obchody 10-lecia działalności firmy Orbico Polska, należącej do Grupy Orbico – największego w Europie dystrybutora, działającego w 20 krajach Europy. W planach jest powiększenie skali biznesu do 3 miliardów do 2030 r.
Orbico Polska od 10 lat z powodzeniem dostarcza kompleksowe usługi dystrybucyjno-sprzedażowo-logistyczne, obejmujące szeroką gamę sektorów, takich jak FMCG, zabawki i artykuły dla dzieci, kosmetyki, produkty beauty czy obuwie i akcesoria. Firma działa we wszystkich kanałach dystrybucji, obsługując tysiące punktów sprzedaży w całej Polsce. Orbico Polska jest wyłącznym dystrybutorem marek takich, jak Lavazza, Braun, Pampers, Gillette, Vizir czy Pringles i wielu innych, obejmujących obszary FMCG, Beauty, Style oraz Salon Professional.
Unikatowy model biznesowy
Znakiem rozpoznawczym Orbico Polska jest unikatowy model biznesowy, który gwarantuje partnerom ekskluzywność, eliminując jednocześnie konieczność współpracy z wieloma hurtowniami. Firma pełni rolę full service distributora, oferującego kompleksowy katalog usług obejmujących dystrybucję, logistykę, sprzedaż, zarządzanie kategoriami produktowymi czy marketing. W 2021 Orbico Polska uruchomiło zakupową platformę B2B – Orbico.pl, za pomocą której klienci mogą dokonywać zakupów przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.
W uroczystości zorganizowanej z okazji jubileuszu wzięli udział przedstawiciele Partnerów, Dostawców i Klientów Orbico, a także przedstawiciele Orbico Group – na czele z Branko Rogliciem, założycielem i Przewodniczącym Rady Nadzorczej. Wspólne spotkanie było okazją do podziękowania partnerom biznesowym, ale i przedstawienia ambitnych planów Orbico Polska na przyszłość. Te obejmują przekroczenie 2 miliardy złotych przychodów ze sprzedaży w 2024 roku oraz powiększenie skali biznesu do 3 miliardów złotych do 2030 roku.
Wartość dodana i tworzenie przyszłości sprzedaży
W swoim przemówieniu Robert Grzyb, Prezes Zarządu Orbico Polska, podkreślił, że Orbico Polska doskonale zna polski rynek, polskiego konsumenta i specyfikę kategorii produktowych, którymi zarządza
– Na tej podstawie tworzymy wartość dodaną, budując wartość kategorii, zwiększając konsumpcję, zwiększając udziały w rynku nasze i naszych partnerów – przekonywał.
Jubileuszowe spotkanie stanowiło również okazję do prezentacji ambitnych planów na przyszłość, które obejmują wykorzystanie najnowszych technologii. – Wykorzystujemy najnowszą technologię i tworzymy rozwiązania, takie jak np. nasza platforma B2B, by poprawiać obsługę rynku. Będziemy tworzyć przyszłość sprzedaży, wykorzystując najnowsze technologie, AI, dane i algorytmy – mówił ze sceny Robert Grzyb, Prezes Zarządu Orbico Polska.