Spółka Monnari Trade S.A., która prowadzi sieć sklepów odzieżowych Monnari i Femestage, uzyskała w III kwartale bieżącego roku wzrost przychodów o 9,8 proc. Wyniosły one ponad 72,5 mln zł.
Narastająco za okres od 1 stycznia do 30 września 2023 r. spółka Monnari wygenerowała przychody ze sprzedaży towarów w wysokości ponad 215 mln zł, czyli o 10,3 proc. więcej w ujęciu rok do roku.
Marża brutto na sprzedaży Marża brutto na sprzedaży wyniosła 56,7 proc. w porównaniu do 53,0 proc. w analogicznym okresie. Od początku roku do końca 3. kwartału wskaźnik ten wzrósł o ok. 2,6 p. proc. do poziomu 59,3 proc. .
Mniej sklepów
Na koniec września 2023 r. grupa Monnari prowadziła sprzedaż w 220 salonach, wobec 227 salonów w trzecim kwartale 2022 r. dla obu marek (Monnari 184 salonów, franczyza Monnari 20 salonów, Femestage 16 salonów) wraz ze sklepem internetowym, o całkowitej powierzchni ok. 46,6 tys. m kw. (47,5 tys. m kw. w trzecim kwartale 2022 r.), co oznacza spadek rok do roku powierzchni sieci o ok. 1,9 proc. i ilości salonów o 7.
Niekorzystny klimat
Jak podała spółka w raporcie, ogólny klimat koniunktury, w tym w handlu detalicznym był oceniany niekorzystnie (wskaźnik na poziomie -3,3). Stopa bezrobocia rejestrowanego w końcu września b.r. kształtowała się nieco poniżej poziomu sprzed roku i wynosiła 5,0 proc. . Siła nabywcza przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia brutto w sektorze przedsiębiorstw w okresie dziewięciu miesięcy b.r. była o 0,9 proc. mniejsza niż przed rokiem Ceny odzieży i obuwia wzrosły w okresie pierwszych trzech kwartałów o 6,9 proc. (w 3.kwartale o 6 proc. ), przy inflacji na poziomie 13,2 proc.
Przy czym, sprzedaż detaliczna w okresie styczeń–wrzesień 2023 r. była na nieco większym poziomie (6,8 proc. r/r ) niż w analogicznym okresie ub. roku, ale w 3 kwartale tempo wzrostu uległo znacznemu osłabieniu. Nastroje konsumenckie dla branży, w której działa Emitent są niezwykle ważne. We wrześniu 2023 r. odnotowano poprawę obecnych i przyszłych nastrojów konsumentów. Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK) wyniósł we wrześniu b.r. – 20,3 i był o 23,9 p. proc. wyższy w stosunku do analogicznego okresu w 2022 r. Wskaźnik ten jest nadal negatywny, znacznie poniżej neutralnego poziomu 0 punktów.