Sieć kawiarni Cofix, znana już mieszkańcom Warszawy, Katowic czy Lublina, zwiększa swój zasięg o kolejne duże miasto – Kraków. W przygotowaniu są już następne kawiarnie m.in. w Gdańsku i Poznaniu. Spółka ma również plan na szybki rozwój modelu franczyzowego kawiarni Cofix.
Stolica małopolski była oczywistym wyborem dla zespołu odpowiedzialnego za rozwój w spółce – Kraków jest miastem studentów i to na nich skupiono się w czasie poszukiwań odpowiedniej lokalizacji. Usytuowanie kawiarni na ulicy Czarnowiejskiej 51 i odpowiednio duża przestrzeń zapewnią krakowskim żakom z Akademii Górniczo Handlowej czy Uniwersytetu Jagiellońskiego dogodne warunki do nauki, relaksu, ale też wstąpienia na szybką kawę czy śniadanie między zajęciami. Dodatkowym plusem jest nowoczesny design , który jest spójny jednocześnie z całą siecią, ale też z charakterem danej lokalizacji.
Założenia sieci są jasne – produkt ma być najwyższej jakości, przy możliwie najniższej cenie.
Ten fakt jest kluczowy dla klientów, którzy bardzo wysoko oceniają każdy aspekt działalności marki.
Dynamiczna ekspansja w 2024 roku
Ulica Czarnowiejska jest pierwszą, ale nie ostatnią lokalizacją w Krakowie. Zarząd jest już po pierwszych rozmowach dotyczących wynajęcia kolejnych przestrzeni. Zgłaszają się również zainteresowani współpracą franczyzobiorcy. Sieć kusi wsparciem operacyjnym, marketingowym i technicznym, popartym wizją szybkiej rentowności lokali.
W przygotowaniu są już kawiarnie w Gdańsku oraz Poznaniu. Plany na rok 2024 zakładają otwarcie 15 kolejnych przestrzeni kawiarnianych.
Chcesz otworzyć kawiarnię, ale nie wiesz jak znaleźć dobry lokal? COFIX bierze to na siebie.
Dynamicznie zmieniający się rynek pracy, stale rosnące koszty życia, napawają wielu niepewnością, ale jednocześnie mobilizują do zmian i otwarcia się na nowe możliwości. Każdy, kto poszukuje nowych rozwiązań zawodowych, początkowo czuje się zagubiony wielością ofert, rozwiązań franczyzowych oraz brakiem doświadczenia.
Zarząd Cofix wsłuchał się w potrzeby rynku oraz potencjalnych franczyzobiorców. „Staramy się w alternatywny sposób pozyskiwać partnerów franczyzowych poprzez sprzedaż istniejących już lokali.” – mówi Marcin Jabłoński, Dyrektor Rozwoju marki Cofix w Polsce.
Lokale dla franczyzobiorców
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom franczyzobiorców, spółka oferuje gotowy, wyposażony i funkcjonujący lokal przy ulicy Kasprowicza w Warszawie, który jest odebrany przez sanepid, dysponuje wyszkolonym personelem, na którego czele stoi kierownik kawiarni. Kawiarnia jest rentowna od pierwszego dnia działalności.
Lokalizacja przy Kasprowicza nie jest jedyną Dla kolejnych partnerów przygotowane są lokale przy ulicy Górczewskiej w Warszawie, opolskim centrum handlowym Solaris oraz druga lokalizacja w Krakowie. Wyżej wymienione lokale mają przeprowadzone kompleksowe badania rynku. Gotowy jest projekt wykończenia kawiarni wraz z kosztorysem otwarcia. W ramach współpracy franczyzowej Cofix gwarantuje wsparcie menadżera, który będzie sprawował pieczę nad adaptacją i uruchomieniem lokalu.
Jeśli potencjalny partner szuka miejsca pod kawiarnie w innej lokalizacji, to i w tym przypadku Cofix ma rozwiązanie. W kontrakcie franczyzowym spółka opisuje kwestię poszukiwania lokalizacji, którą bierze na siebie.
Franczyzodawca przedstawi Franczyzobiorcy propozycję 3 lokali w terminie 6 miesięcy od zawarcia niniejszej Umowy, celem dokonania wyboru przez Franczyzobiorcę. W okresie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym Franczyzobiorca ma prawo przedstawić swoją propozycję lokalu.
Dzięki takiemu rozwiązaniu Cofix Polska wspiera partnera w poszukiwaniu lokalu, ale także daje mu możliwość wyboru. Jeśli partner ma na to czas, sam może się zaangażować i wskazywać miejsca do analizy dla Działu Rozwoju spółki.
„Z dotychczasowego doświadczenia wiemy, że taki rodzaj działania przy poszukiwaniu lokali buduje dobre relacje pomiędzy nami, a partnerem od samego początku współpracy oraz skraca czas od podpisania umowy franczyzowej do otwarcia lokalu do średnio 3-4 miesięcy” – podsumowuje Błażej Małoszuk, Dyrektor Zarządzający Cofix Polska.