Tydzień, na który przypadał tegoroczny Black Friday okazał się przełomowy dla centrum outletowego Designer Outlet Warszawa. Zainteresowani dodatkowymi obniżkami klienci byli wyjątkowo aktywni, co przełożyło się na najwyższą zarejestrowaną w historii centrum sprzedaż. Jednocześnie to właśnie ten obiekt wykazał najlepsze wyniki w całym europejskim portfolio ROS Retail Outlet Shopping.
Tegoroczne święto wyprzedaży było wyjątkowo długie. Handel z rabatami rozciągnął się niemal na cały listopad, a poziomy upustów rosły wraz z nadchodzącym czarnym piątkiem, 24 listopada. Klienci właśnie w czasie największych zniżek cenowych upatrywali szansy na uzupełnienie zimowej garderoby, zakup prezentów świątecznych oraz akcesoriów do domu. To te kategorie były najczęściej kupowane w Designer Outlet Warszawa, który podczas tegorocznej akcji Black Week zarejestrował rekordowy poziom sprzedaży w swojej historii.
Wzrost sprzedaży o 17 proc.
– Porównując wyniki akcji Black Week do bardzo dobrego poprzedniego roku, w Designer Outlet Warszawa zanotowaliśmy wzrost aż o 17 proc. To bardzo znacząca różnica, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę wielką ostrożność w wydatkach przeciętnego Kowalskiego – mówi Katarzyna Ciemińska, Centre Manager Designer Outlet Warszawa, ROS Retail Outlet Shopping.
Co więcej, pokonanie własnej skali to nie jedyny sukces zakończonej akcji Black Week w tym centrum handlowym. Dodatkowo wynik Designer Outlet Warszawa okazał się najwyższym w całym portfolio ROS Retail Outlet Shopping, który zarządza 12 obiektami outletowymi w całej Europie.
– To ogromny sukces i wielka satysfakcja. Musimy bowiem wziąć pod uwagę fakt, że Polacy zarabiają w polskich złotych, tak też wydają. To ponad czterokrotna różnica w porównaniu do klientów pozostałych obiektów operujących w strefie euro – mówi Katarzyna Ciemińska i dodaje – Warto podkreślić, że wyniki sprzedażowe ze wszystkich dwunastu centrów przeliczamy na euro, a pomimo tego, to właśnie my stanęliśmy na podium i zdystansowaliśmy kolejny obiekt z grupy aż o 31 proc.
Centra outletowe na topie
Czego to dowodzi? Zwrot klientów ku ofercie centrów outletowych jest zjawiskiem namacalnym i przekładającym się na realną wartość sprzedażową. Obiekty te stały się nowym ulubionym miejscem na zakupy. Przekonuje ich coraz bogatsza oferta, obecność znanych międzynarodowych marek, dostępność trendów i wysokiej jakości oraz oczywiście stale niższa cena. Dodatkowo, istotną zmienną w okresach wyprzedażowych, czy właśnie podczas Black Week jest fakt, że rabaty naliczane są od cen outletowych (czyli już obniżonych o minimum 30%) – staje się to kluczowym argumentem dla konsumenta. Szczególnie w Polsce, gdzie jak pokazuje listopadowy raport opracowany przez Strategy& Polska, z ofert z metką Black Friday planowało skorzystać aż 2/3 Polaków – to bardzo dużo.
Potwierdzają to badania Black Friday przeprowadzone przez Boston Consulting Group (BCG), które wskazują, że Polacy ze swoim zamiłowaniem do promocji wyprzedzają w tym roku nawet Amerykanów. W tej ankiecie ponad 77 proc. naszych rodaków wyraziło zainteresowanie okresem wyprzedaży, a deklaratywna kwota do wydania wynosiła ok. 1 tys. zł. Warto tu dodać, że w tym samym czasie przeciętny Europejczyk wydaje około 20 proc. więcej.