Luis Araujo, dyrektor generalny sieci Biedronka, przedstawił także projekt B symbolizujący plan Biedronki w obszarze zrównoważonego rozwoju.
Podczas konferencji Zrównoważonego Rozwoju zorganizowanej przez Grupę Jeronimo Martins i sieć sklepów Biedronka, dyrektor generalny sieci Biedronka, Luis Araujo, podsumował dotychczasowe oraz zadeklarował kolejne kroki sieci w zakresie zrównoważonego rozwoju.
B jak Biedronka
Biedronka od lat angażuje się w akcje społeczne i charytatywne w porozumieniu aż z 1000 organizacji. Kwota wydatkowana na programy społeczne ma zostać zwiększona z 400 na 500 milionów złotych rocznie do roku 2026 r., włączając w to Fundację Biedronki. Stawia na lokalnych dostawców, dba o zdrowie Polaków, systematyczne zmniejszając ilość soli i cukru w produktach. Dzięki energii z fotowoltaiki na dachach sklepów Biedronka i magazynów, a także dzięki innym inicjatywom, zmniejszono emisję dwutlenku węgla o 30 proc. . Do końca 2023 roku ogniwa fotowoltaiczne mają być już na 1000 sklepach, a do końca 2024 roku liczba ta ma zostać podwojona. Firma jako pierwsza zmieniła czynnik chłodzący na CO2. To ważny krok w realizacji wizji stania się w 100 proc. zieloną firmą w 2028 r. Największa sieć handlowa w kraju wykorzystuje plastik pochodzący z recyklingu. Jednocześnie chce, aby 100 procent kosmetyków będących w sprzedaży było do 2025 roku wolnych od mikroplastiku.
– Działania w ramach zrównoważonego rozwoju to jeden z filarów strategii Biedronki. Jako największa sieć handlowa w Polsce, jesteśmy świadomi roli, jaką odgrywamy w Polsce, odpowiedzialności i ogromnego wpływu, jaki mamy na społeczeństwo i środowisko. Te i wiele innych inicjatyw, wynikających z naszego poczucia odpowiedzialności za planetę i lokalne społeczności, w których żyjemy, to nasz Projekt B na przyszłość, który działa i odzwierciedla nasze zaangażowanie w ochronę „Energii dla Życia” w Polsce – podkreśla Luis Araujo, dyrektor Generalny sieci Biedronka.
Efektywny biznes i zrównoważony rozwój powinny iść w parze
Prof. Grzegorz Mazurek z Akademii Leona Koźmińskiego zwrócił uwagę na fakt, że czynienie dobra to inwestycja o dobrym kapitale zwrotu, autentyczna i wiarygodna, a nie oparta o gospodarkę dobrego wrażenia.
– Grupa Jerónimo Martins nie przedkłada długoterminowych wartości nad krótkoterminowe korzyści. To pełna troski postawa, zgodna z myśleniem o naszej planecie w kontekście kolejnych pokoleń, myśleniem długoterminowym. Dzisiaj aksjomatem dla firm jest prawdziwe zaangażowanie społeczne, a Biedronka jest przykładem takiej działalności poprzez konkrety: promowanie świadomych zakupów i kształtowanie dobrych nawyków żywieniowych, zrównoważony łańcuch dostaw, poszanowanie środowiska naturalnego, wsparcie lokalnych społeczności oraz współpracę z organizacjami humanitarnymi – mówi prof. Grzegorz Mazurek, rektor Akademii Leona Koźmińskiego.