Biedronka posiada już 3500 sklepów na terenie całego kraju. Najnowszą placówkę oznaczoną tym szczególnym numerem otwarto właśnie w Skórzewie pod Poznaniem.
Sklep powstał w oparciu o strategię zrównoważonego rozwoju sieci i jako pierwszy w Polsce został wyposażony w elektroniczne etykiety cenowe.
Komfort i wygoda klientów, także w zakresie przejrzystości cen oferowanych w sieci produktów jest dla Biedronki priorytetem. Tym razem udowadnia to stawiając na nowatorskie rozwiązanie technologiczne – elektroniczne oznaczanie cen każdego z produktów dostępnych na sali sprzedaży podpoznańskiego sklepu.
Rewolucyjne zmiany
Wystarczy raz powiązać dany produkt z jego ceną zapisaną w centralnym systemie SAP Biedronki, aby przy każdej zmianie ceny, automatycznie umieszczała się ona już jako poprawna na sklepowej półce. Dodatkowo e-oznaczenia do złudzenia przypominają papier, na którym wcześniej sieć drukowała etykiety cenowe, dzięki czemu oglądanie ich nawet przez dłuższy czas nie męczy oczu.
Dzięki tej rewolucyjnej zmianie klienci będą mieli zawsze pewność, że podana cena za konkretny artykuł, po który sięgają jest prawidłowa. Z punktu widzenia Biedronki z kolei nowy system oznacza mniejsze zużycie papieru, co również wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju sieci.
W trosce o środowisko Biedronka stara się odpowiedzialnie kształtować wpływ, jaki jej działalność wywiera na planetę. Właśnie sklep numer 3500 jest podręcznikowym przykładem placówki, która pomaga Biedronce spełniać te założenia. Sklep w Skórzewie został zaprojektowany zgodnie ze standardem 3.0. Oznacza to, że jest przyjazny środowisku dzięki zastosowaniu takich rozwiązań jak oświetlenie LED, czy zamykane regały chłodnicze wykorzystujące gaz CO2.
Nowoczesne rozwiązania
Klienci sieci mają do dyspozycji krajalnicę do pieczywa a świeże produkty mięsne i sery znajdą tu w ladzie tradycyjnej. Na wygodne poruszanie się po sklepie pozwoli specjalny układ przestrzeni, w którym wydzielone zostały strefy z pieczywem, owocami i warzywami oraz z kosmetykami.
Sklep sieci został wyposażony w panele fotowoltaiczne zasilające go energią elektryczną oraz recyklomat, czyli automat, w którym klienci będą mogli dokonać zwrotu plastikowych butelek PET oraz puszek aluminiowych po zakupionych wcześniej napojach. Dodatkowo na parkingu skórzewskiej Biedronki stanęła ładowarka dla samochodów elektrycznych, w której w jednym momencie będzie można naładować dwa pojazdy. Klienci będą mieli możliwość naładowania e-auta podczas codziennych zakupów, co pozwoli im zaoszczędzić czas. Dzięki szybkiemu złączu ładowanie potrwa średnio 20-30 minut, czyli tyle ile zakupy w Biedronce.
Nowo otwarta placówka znajduje się przy ul. Poznańskiej 1W w Skórzewie i jest drugim sklepem sieci w tej miejscowości. Jej całkowita powierzchnia wynosi aż 1244 m2, z czego 833 m2 zajmuje przestrzeń sprzedaży. Aby umożliwić klientom wygodne zakupy sieć udostępniła 3 kasy tradycyjne i 7 samoobsługowych, posiadających nowoczesne oprogramowanie ułatwiające szybkie wykrywanie i skanowanie produktów. Zmotoryzowanym klientom sklep w Skórzewie oferuje 70 miejsc postojowych, w tym dwa dla osób z niepełnosprawnością. Mieszkańcy okolicy będą mieli możliwość zamówienia i odbioru przesyłek w maszynie paczkowej zlokalizowanej przy nowym sklepie.
-Jesteśmy dumni, że jeszcze w tym roku możemy ogłosić otwarcie 3500. sklepu sieci Biedronka. Założenia dla tego sklepu są oparte na strategii zrównoważonego rozwoju naszej sieci. Chcemy minimalizować nasz wpływ na środowisko oraz zwiększać świadomość naszych klientów w zakresie wyborów odpowiedzialnych dla naszej planety – Paweł Stolecki, dyrektor operacyjny i członek zarządu sieci Biedronka