Na Placu Wacława w samym centrum czeskiej Pragi HalfPrice otworzył swój największy sklep.
Na powierzchni 5255 metrów kwadratowych powstały aż 4 piętra sprzedażowe, na których sieć oferuje oryginalne markowe produkty bezpośrednio od producentów, po obniżonych cenach.
Stały rozwój HalfPrice
HalfPrice kontynuuje dynamiczny rozwój. W II kwartale bieżącego roku szyld zadebiutował na 9. rynku – w Łotwie, a jego sieć liczyła ponad 110 sklepów. HalfPrice utrzymuje przy tym wysokie dynamiki sprzedaży. W wspomnianym kwartale szyld uzyskał przychody w wysokości 338 mln PLN, co stanowi aż o 86 proc. wzrost rdr, przy wzroście powierzchni o 49 proc.. Poprawa konwersji i wyższa średnia wartość paragonu, pozwoliły natomiast na konsekwentne kontynuowanie wzrostów sprzedaży like-for-like (31 proc. rdr).
– W pierwszym półroczu 2023 HalfPrice szczególnie pokazuje jak ważnym jest elementem modelu biznesowego Grupy CCC. Unikatowy w skali światowej ekosystem łączący kanały full-price i off-price, mocno przyczynia się do redukcji nadmiernego zatowarowania w Grupie Modivo –powiedział Łukasz Stelmach, Dyrektor Zarządzający ds. Finansów w Grupie CCC. – Wpływa to oczywiście częściowo na marżę brutto, jakkolwiek jest też procesem przejściowym.
Koszty w HalfPrice rosną dużo wolniej od dynamiki przychodów, dzięki czemu wskaźnik kosztów w Q2’23 był o 7,8 p.p. niższy rdr. Szyld uzyskał dodatni wynik EBITDA na poziomie 6,2 mln PLN.
Ten trend został utrzymany również w III kwartale. Grupa CCC w Q3’23 roku (sierpień-październik) osiągnęła przychody na zbliżonym rdr poziomie, tj. 2,4 mld PLN. Najwyższe wzrosty sprzedaży odnotował segment HalfPrice (+53 proc.) – wspierane kontynuowanym rozwojem sieci oraz wzrostem przychodów w sklepach porównywalnych (LFL).