Grupa C&A zamierza otworzyć w ciągu najbliższych trzech lat ok. 100 nowych sklepów. Plany ekspansji dotyczą przede wszystkim Polski, Rumunii i Włoch. Salony będą utrzymane w najnowszym koncepcie marki.
Plany spółki zakładają również otwarcia nowych salonów w Niemczech, m.in. w Berlinie. W przyszłym roku sieć planuje także nowe lokalizacje w Madrycie, Amsterdamie, Mediolanie i Paryżu. Równocześnie spółka zamyka sklepy zlokalizowane w mniejszych miejscowościach.
Nowy koncept salonów C&A
Firma zamierza rozwijać się w ramach nowego konceptu sklepów. Chodzi o takie elementy jak nowe logo C&A o eleganckim i nowoczesnym wyglądzie. Wewnątrz salonów nowe elementy identyfikacji wizualnej tworzą świeży wygląd, prezentując C&A jako nowoczesną, integracyjną markę. Stałym elementem designu są komunikaty podkreślające ekologiczny charakter C&A. Zwracają one uwagę klientów na szeroką ofertę odzieży przyjaznej dla środowiska oraz na szeroko pojęte działania C&A na rzecz zrównoważonego rozwoju. Salony w nowej odsłonie są czymś więcej niż tylko miejscem zakupów. Mają inspirować klientów i budować przyjazny CX w duchu sprzedaży omnichannel.
– Cały czas wzmacniamy naszą markę i obserwujemy, czego szukają klienci. Z naszych obserwacji wynika, że nie chcą oni przemieszczać się przez sześć pięter wypełnionych masą ubrań, ale szukają podczas zakupów inspiracji, chcą odkrywać nowe stylizacje. Dlatego w nowych salonach stawiamy na mniejszą liczbę produktów wiszących na wieszakach, a mocniej koncentrujemy się na aspektach stricte modowych – komentuje Carsten Horn, C&A Niemcy.
Międzynarodowa sieć sklepów odzieżowych C&A należy do szwajcarskiego holdingu COFRA, kontrolowanego przez rodzinę Brenninkmeijer. Prowadzi obecnie 1300 sklepów w 17 krajach, z czego 400 znajduje się w Niemczech. Według spółki dwie trzecie jej sklepów zostało już zmodernizowanych. Ostatnie nowe otwarcia lub ponowne otwarcia miały miejsce w Hamburgu, Heilbronn i Singen.