W ramach inicjatywy Netto 3.0, Netto przeprowadziło modernizację swoich sklepów, wprowadzając rozwiązania ekologiczne, a przy tym zwiększające komfort klientów podczas zakupów. Chodzi m.in. o wdrożenie zaawansowanego systemu zarządzania oświetleniem Interact, co przyczyniło się do obniżenia zużycia energii o 35 proc..
Ten projekt, realizowany w 250 sklepach na terenie Polski, jest elementem strategii Netto, zmierzającej do stworzenia bardziej przyjaznych, nowoczesnych i ekologicznych miejsc robienia zakupów.
– Dzięki współpracy z Signify, udało nam się zrobić krok w kierunku oddawania sklepów przyjaznych dla środowiska i klientów jednocześnie. Zastosowanie nowoczesnych rozwiązań oświetleniowych oraz systemu zarządzania oświetleniem to oszczędność energii i ograniczenie śladu węglowego, na co stawiamy – mówi Paweł Mroczek, Head of Technical Department w Netto.
Redukcja zużycia energii
Wymiana tradycyjnych systemów oświetleniowych na innowacyjne rozwiązania w technologii LED wraz z integracją z systemem zarządzania oświetleniem Interact pozwala na dodatkową redukcję zużycia energii na poziomie 35 proc.. Jest to równoznaczne z roczną oszczędnością ponad 13,9 tysiąca MWh energii elektrycznej, co przekłada się na znaczące zmniejszenie śladu węglowego sieci aż o 9,8 tysiąca ton rocznie. To ekwiwalent posadzenia ponad 447 tysięcy drzew.
Netto planuje dalsze działania w ramach tej współpracy, w tym osiągnięcie pułapu ponad 200 sklepów z systemem Interact do końca 2023 r., a także w nowo otwieranych placówkach w kolejnych latach.